Jobbet Webbanalytiker sökes till Aller media (ELLE, Femina, Café med flera) har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

Webbanalytiker sökes till Aller media (ELLE, Femina, Café med flera) publicerad av Aller media

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Aller media driver varumärken som ELLE, Femina, MåBra, Café, Svensk Damtidning, Hänt, Allers och många fler. De senaste åren har vi genomfört en kraftfull digital offensiv – och nu förstärker vi vår onlineredaktion med en erfaren och idéstark webbanalytiker.

2017 utsåg BearingPoint, i en studie av 80 av Sveriges största bolag, Aller media till ett av de företag som lyckats bäst inom digitalisering:
”Största förbättringen i företagsrankingen sedan förra årets mätning stod Aller media för. Bolaget gick från plats 66 till nummer 29 i Sverige”, skrev BearingPoint. Det är vi självklart glada för – men vi känner också att den här resan bara har börjat.

Som vår nya webbanalytiker blir din viktiga roll att mäta och analysera data från alla delar i vårt digitala ekosystem – sajter, sociala medier, webbshoppar, nyhetsbrev och andra digitala distributionskanaler – för att stötta våra redaktioner med datadrivna guidelines kring innehåll, användarbeteende, trafik och konvertering till såväl e-handel som digitala prenumerationer.

Vi är säkra på att du...

  • Brinner för att förstå människors behov och beteende utifrån data och dessutom – genom djup analys, tydlig visualisering och god pedagogisk förmåga – kan omvandla siffror till konkreta redaktionella och strategiska guidelines för redaktörer, journalister och olika renodlat kommersiella roller. 

  • Har ”svart bälte” i Google Analytics 360/Google Marketing Platform/Google Data Studio och flera andra digitala analys- och insightsverktyg, exempelvis Tableau. Erfarenhet av Google Tag Manager är meriterande. Självklart är du också snabb och säker i Excel.

  • Är intresserad av vårt innehåll och går igång på tanken att få hjälpa starka och spännande medievarumärken som ELLE, Femina, MåBra, Café, Svensk Damtidning och många fler till nästa nivå i sin digitala utveckling.

  • Har djup förståelse för olika digitala trafikkällor – sök, SoMe och annan distribution – samt vilka olika möjligheter och utmaningar dessa medför.

  • Är intresserad av att jobba nära journalister, redaktörer och produktägare – och förstår att din kompetens och ditt arbete behövs i många delar av vårt arbete. Kort sagt är du både en specialist och en team player.

  • Är en proaktiv och initiativrik person med många idéer och samtidigt god förmåga att prioritera din tid.

  • Har en relevant utbildning för denna tjänst och flera års erfarenhet av digitalt analysarbete på företag där konvertering stått i fokus.

  • Har arbetat med digital konvertering i olika former. 

  • Delar vår uppfattning att en omställning till digitala konsumentintäkter är nästa stora steg som mediebranschen ska ta – och vill bidra till att göra det möjligt.

  • Är intresserad av affärsutveckling och inspireras av att ditt arbete ska stötta såväl vår innehållsproduktion som vårt resultat.

  • Har god förståelse för digital marknadsföring och hur data kan användas för att optimera denna.

  • Erfarenhet av att jobba med moderna CRM-system ser vi också som en merit. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent och baserad på Aller medias kontor på Humlegårdsgatan invid Östermalmstorg i Stockholm.

Sök!
Du ser förmodligen denna annons via din mobil, därför har vi gjort det enkelt för dig att ansöka direkt från mobilen. Med ett enkelt klick kan du ansöka redan nu med din Linkedin-profil eller bifoga ditt CV via Dropbox eller Google Drive.
Vi intervjuar löpande men välkommen med din ansökan senast den 30 september.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta vår digitale innehållshef Jens Stenberg, jens.stenberg@aller.com

Aller media

Referens

568_GS_ALLERS

Video


Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till