Jobbet Vi söker nu en Application Expert till Vattenfall i Solna! har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Vi söker nu en Application Expert till Vattenfall i Solna! publicerad av Lernia

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

OM FÖRETAGET

Vattenfall är ett europeiskt energiföretag med cirka 20 000 anställda. I mer än 100 år har vi elektrifierat industrier, levererat energi till människors hem och moderniserat vårt sätt att leva genom innovation och samarbete. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation.

Som Application Expert kommer du vara en del av det internationella Accounting & Controlling Systemts- teamet inom Finance Business support (FBS) hos Vattenfall i Solna. Teamet består av cirka 20 kollegor som alla rapporterar till Head of Accounting & Controlling systems.

Application Experterna stöttar med att nå målen för Accounting & controlling Systems och fungerar som en ambassadör för Processer, systemuppdrag och strategier. Den främsta uppgiften är att bidra till ERP-färdplanen för den kommande perioden.

Accounting och Controlling systems teamet bidrar till och hanterar gruppövergripande och tvärvetenskapliga projekt (t.ex. Carve-outs, affärsinnovation), förändringar och förbättringar från process- och systemperspektiv.

OM TJÄNSTEN
Som Application Expert kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarområden bestå av:

  • Driftsharmonisering, förbättra och stödja funktionell utveckling av finanssystem, t.ex. SAP, för respektive ansvarsområde och fungera som gränssnitt / SPOC mot IT och leverantör

  • Ta ansvar för att definiera / beskriva finansbehov, detaljerade designs, auktoriseringshantering, felsökning och utveckling, genomförande och test av förändringsförfrågningar

  • Stödsystem och processtyrning

  • Säkra rapporteringsgränssnitt och implementering av rapporterings- och planeringskrav samt processer i SAP inkl. BW

  • Leda och stödja systemprojekt, t.ex. etablering av nya företag, ...

  • Koordinera, informera och interagera med nyckelanvändare

  • Bidra till bra relationer och god service gentemot interna kunder och partners och BPO-leverantörer

  • Utför tjänster med hög kvalitet och snabbhet i leveransen enligt gemensamma processer, policyer och riktlinjer

  • Ge idéhanteringsförslag för att bearbeta experter / process specialister

  • Delta i utvecklingsprojekt inom FBS eller gruppövergripande / tvärvetenskapliga projekt

OM DIG

För denna roll ser vi att du har en relevant universitetsexamen (t.ex. i företagsekonomi, redovisning eller controlling) eller liknande. Du har 3-5 års erfarenhet av att arbeta med redovisning och lagstadgad rapportering. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet från att ha arbetat med ERP system. Vidare har du god förståelse för finans och redovisningssystem och är van vid att planera och utföra processer från början till slut.  Du trivs med att arbeta i stora komplexa organisationer och kan hantera interna och externa gränssnitt effektivt. Som person är du en lagspelare som har ett proaktivt och lösningsfokuserat arbetssätt. Då du kommer att arbeta i en internationell organisation behöver du vara flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

OM ANSTÄLLNINGEN

Placeringsort: Solna

Tjänstgöringsgrad: heltid, kontorstider

Tillträde: Omgående till den 31/10 med goda chanser till förlängning

Anställningsform: visstidsanställning  

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN

Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

 Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

 För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare Maja Johansson på maja.johansson@lernia.se

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se

OM LERNIA

Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.

Referens

75565

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till