Jobbet Utvecklingsorienterad Controller till VA SYD har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Utvecklingsorienterad Controller till VA SYD publicerad av VA SYD

Full-Time
Malmö

Arbetsbeskrivning

VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Inom branschen ska vi vara en av Europas modernaste och mest effektiva organisationer. Vår verksamhet är igång 24/7, har en halv miljon kunder och omsätter en miljard per år. Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval.Utvecklingsorienterad Controller till VA SYD

Söker du ett utmanande och spännande arbete och vill vara med och driva på miljösmarta lösningar i samhället? Vill du samarbeta med engagerade kollegor och tillsammans skapa nya möjligheter? Då kan du vara den Controller vi söker till Avfallsavdelningen på VA SYD! 

Din kommande roll

VA SYD ansvarar för insamlingen av hushållsavfall i Malmö stad och Burlövs kommun. Avfallsavdelningen arbetar ständigt med att förbättra och vidareutveckla uppföljning och styrning av verksamheten mot miljösmarta lösningar och ökad kostnadsmedvetenhet.

I rollen som Controller är dina arbetsuppgifter att hantera ekonomiska planering, styrning och uppföljning för hela avfallsverksamheten som omsätter 240 miljoner kr per år. Du ansvar för statistik mot såväl kunder, leverantörer som branschorganisation. Du har ett nära samarbete inom avdelningen, främst med kollegor ansvariga för strategiskt inköp och IT/systemförvaltning.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

  • Upprätta budget, taxa och prognoser
  • Skapa, implementera och följa upp nyckeltal
  • Utbilda och stödja övrig personal inom ekonomi och styrning
  • Utforma statistik som främjar positiv beteendeförändring
  • Medverka vid utformning och uppföljning av entreprenadkontrakt
  • Sammanställa och analysera branschstatistik
  • Göra analyser, kalkyler och beslutsunderlag
  • Lägga upp och underhålla produkter, priser mm i debiterings-och produktionssystem
  • Hantera ekonomisk planering och uppföljning av utvecklingsprojekt

Vem är du?

Vi söker dig som vill arbeta i en verksamhet med tydlig miljöidentitet och som står bakom våra kärnvärden kvalitet, engagemang och lyhördhet.

Dina erfarenheter

Du har högskoleutbildning inom ekonomi samt minst ett par års erfarenhet och kunskap inom ovan ansvarsområden. Det är särskilt viktigt att du har förmåga att förstå helheten, är analytisk samt har ett affärsmässigt förhållningssätt och intresse för att förstå och utveckla verksamheten. Tidigare erfarenhet av kvalitetsledning och QlikView är meriterande. Som person är du utvecklingsorienterad, analytisk och strukturerad samt trivs med stort eget ansvar i en verksamhet som ständigt utvecklas. Tjänsten innebär flera både interna och externa kontakter, vilket innebär att du behöver vara lyhörd, kommunikativ och stäva efter samarbete som leder till bästa möjliga resultat.

Vi erbjuder

På VA SYD arbetar vi aktivt för att vara en öppen och inkluderande organisation där medarbetare trivs, mår bra och bidrar till helheten. 2018 och 2019 blev vi ett certifierat Great Place to Work® vilket innebär att VA SYD uppfattas som en bra arbetsplats av våra anställda.

Du kommer till en arbetsplats med god gemenskap och stolthet över vårt viktiga samhällsuppdrag.  Genom regelbunden uppföljning av mål och prestation tar vi vara på vår kompetens och vårt engagemang för miljön och framtiden. Denna tjänst är placerad på VA SYDs huvudkontor nära Malmö centralstation.

Vill du vara med och driva på miljösmarta lösningar i samhällsbygget?

Välkommen med din ansökan!

Kontakt

Rekryteringsansvarig, Chefspoolen, Sofie von Homeyer - 0709-24 87 98

Enhetschef VA SYD, Lars-Fredrik Alingfeldt - 040-635 04 31 (frågor om tjänsten)

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid 

Ansökan

Du ansöker via ”Ansök” nedan senast den 25 oktober 2020.

Vilka är VA SYD?

VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Inom branschen ska vi vara en av Europas modernaste och mest effektiva organisationer. Vår verksamhet är igång 24/7, har en halv miljon kunder och omsätter en miljard per år. Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval.

Vi vill hjälpa till att rädda världen genom våra sex mål:

  • Vara klimatneutralt och energipositivt år 2030
  • Produktifiera och ha nyttiggjort restprodukter år 2025
  • Vara en av Europas mest effektiva VA- och avfallsorganisationer år 2025
  • Leda utvecklingen för hög vattenkvalitet till rekreation och dricksvatten år 2025
  • Uppnå nollvision för oplanerade driftstörningar för kund år 2030
  • Inspirera och ha aktiverat alla kunder för en bättre miljö år 2025

Övrig information

På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår kundservice på 040-635 10 00. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande och följa GDPR ber vi dig ansöka online och inte via e-post eller pappersformat.

Referens

726A985A4B334EA29E0261D57B5C4

Om företaget

Chefspoolen är ett svenskt företag med verksamhet inom rekrytering, coaching och ledarskapsutveckling. Våra kunder finns över hela Sverige i det privata näringslivet och inom offentlig sektor.

Alla våra konsulter har lång egen chefserfarenhet – din garanti för ett lyckat resultat. Chefspoolen sätter sig snabbt in i företaget och förstår behov, förändring och utveckling. Vi hjälper våra kunder att nå sina mål genom rätt rekrytering och utveckling av chefer och specialister. Våra kontor finns i Malmö, Stockholm och Göteborg.

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till