Jobbet Tullverket söker lokalspecialist har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Tullverket söker lokalspecialist publicerad av Tullverket

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Tullverket är en myndighet som ska förenkla det legala och förhindra det illegala. Vi finns över hela Sverige. 

Enheten för lokaler ingår i Administrationsavdelningen och ansvarar för Tullverkets lokalförsörjningsfrågor. Förhyrningarna består av kontor, specifika verksamhetslokaler samt disposition av fria lokaler. Lokalerna finns geografiskt över hela landet. Enheten styr, stödjer och utför arbetsuppgifter kopplat till anskaffning, förvaltning samt avveckling av lokaler. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter 

Vi söker nu två lokalspecialister. Du kommer att arbeta med tullverkets lokalförsörjning. Detta innebär bland annat att planera och genomföra anskaffningar och/eller förändringar samt avveckling av lokaler. Du kommer att genomföra hyresförhandlingar, verka som intern projektledare i lokalprojekt samt driva lokalförändringar. Du kommer att vara verksamhetsspecialist i projekt med gränsdragningar mot lokaler. Du kommer att vara delaktig i framtagning av budgetunderlag och årliga lokalplaner, samt framtagning av policy- strategi- samt normgivningsunderlag. Du kommer att ingå i ett engagerat och affärsinriktat team. I ditt arbete har du ett nära samarbete med andra enheter samt ett stort externt nätverk. Omvärldsbevakning ingår som en naturlig del i arbetet. 

Placeringsort är Tullverkets huvudkontor i Stockholm. Tullverket har kommit långt i ett digitalt och aktivitetsbaserat arbetssätt vilket bla innebär att tjänsten har stor frihet under ansvar samt till viss del är formbar efter den sökandes behov och förutsättningar. 

Resor inom Sverige ingår i tjänsten då lokalspecialisterna har nationellt ansvar. 

Vi söker dig som har:    

  • 3-årig gymnasieutbildning
  • relevant eftergymnasial utbildning (högskola) med inriktning mot fastighetssektor eller likvärdig utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
  • minst 3 års erfarenhet av arbeten från branschen såsom lokalanskaffning, fastighetsförvaltning el liknande. som arbetsgivaren bedömer likvärdig för tjänsten
  • erfarenhet av projektledning
  • god förmåga att uttrycka sig i väl i tal och skrift på svenska
  • förmåga att läsa och förstå engelska
  • goda kunskaper inom MS Officepaketet, särskilt Excel och Outlook.
  • körkort klass B, samt körvana
  • svenskt medborgarskap.

Det är meriterande om du har: 

  • utbildning inom säkerhetsfrågor
  • projektledarutbildning, gärna inom fastighet eller med bygginriktning
  • utbildning inom bygg och fastighet
  • erfarenhet av säkerhetsarbeten av lokaler
  • erfarenhet av kommersiella lokaler och tekniska aspekter inom fastighetsbranschen
  • erfarenhet av offentlig förvaltning
  • erfarenhet av byggentreprenader.

Personliga egenskaper 

Du har god erfarenhet från fastighetsbranschen och gediget intresse för fastighetsfrågor. Du är en driven och rutinerad förhandlare, har god analytisk förståelse för marknaden och har insikt i både kommersiella och finansiella aspekter. Du ska kunna analysera och bedöma kundens (verksamhetens) behov och tillgodose dessa på ett klokt sätt utifrån lokalernas förutsättningar. 

Som person är du affärsmässig, ansvarsfull och flexibel och du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du har förmåga att samordna och tar egna initiativ och tilltalas av att ha ett gemensamt arbetssätt med kollegorna. Du är analytisk, strukturerad och trivs i rollen som problemlösare. Vi värderar social kompetens högt och är angelägna om att du har lätt för att samverka, skapa och odla kontakter. 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. 

Övrigt 

Referensnummer: PER 2019-941. 

Placeringsort: Stockholm. 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen samt drogtest genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. 

Vi tillämpar provanställning på sex månader. 

För mer information och ansökan

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av, chef för enheten för lokaler och fordon, Tobias Skelander, tel. 08-405 04 65. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85. 

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf Persson, tel. 040-661 33 21, och för Saco-S, Katarina Hernhut, tel. 08-456 52 65. 

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 19:e januari 2020. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Referens

SE-2436113

Om företaget

Hos oss bidrar du till att göra skillnad i samhället!

Tullverket är en statlig myndighet som ska kontrollera flödet av varor in och ut ur Sverige, bidra till ett säkert samhälle och säkerställa konkurrensneutral handel. Vårt uppdrag är att ta in tull och andra avgifter för de varor som förs in och ut ur landet samt se till att in- och utförselreglerna följs. Tullverket ska också upptäcka, förhindra och utreda tullrelaterad brottslighet som till exempel smuggling av narkotika- dopingpreparat, alkohol, tobak och vapen. Vi förenklar det legala och förhindrar det illegala.

Utveckling och förändring för att möta framtiden är Tullverkets fokus de närmaste åren. Vi behöver stärka vår kompetens inom flera områden och gemensamt för alla områden är att du är med och gör skillnad i samhället. Oavsett vad du brinner för så har vi säkert något som passar just dig.

Antalet anställda på Tullverket är cirka 2 000. Vi verkar i hela landet, men har framför allt personal på de tre huvudorterna Stockholm, Göteborg och Malmö samt IT avdelning i Luleå.

Under år 2015 har Tullverket:
  • tagit in drygt 11 miljarder kronor i tull, skatt och andra avgifter
  • gjort 5 922 beslag av narkotika och dopningsmedel
  • genomfört 74 208 fysiska kontroller (t.ex. godskontroller, kontrollvisitationer och kontroller av resenärer)
  • hanterat 6,4 miljoner deklarationer.

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till