Jobbet Tjänstesupport till Inera har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Tjänstesupport till Inera publicerad av Academic Work

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Inera utvecklar och förvaltar nationella tjänster inom e-hälsa och digitalisering för kommuner och regioner. I rollen som Tjänstesupport får du chansen att vara med och bidra till samhällsnytta genom förvaltning av 1177 Egen Provtagning. Vi ser att du som söker tjänsten har ett stort servicefokus och ett intresse för användarupplevelsen av IT-system. Sök tjänsten redan idag, vi arbetar med löpande urval!


Om tjänsten
Ineras uppdrag är att ge sina ägare Sveriges Kommuner och Regioner förutsättningarna att digitalisera, förbättra och effektivisera sina verksamheter. I detta uppdrag ingår till stor del 1177 Vårdguiden som ger vården och invånarna möjligheten att utbyta information och kunskap.

Du kommer att arbeta från Ineras kontor på Södermalm i centrala Stockholm. Uppdraget startar omgående och beräknas pågå i sex månader med chans till förlängning.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter
Som Tjänstesupport kommer du arbeta med 1177 Egen Provtagning. Rollen innebär att du kommer vara ansvarig för att besvara frågor från plattformens användare och därigenom bidra till att systemet används på rätt sätt.

Du kommer till exempel att:

• Bevaka och följa upp supportärenden i 1177 Egen Provtagning
• Uppdatera information och skapa lathundar för användning av tjänsten
• Vara delaktig i tester vid ny funktionalitet
• Sammanställning av uppföljning och statistik

Denna tjänst passar dig som är intresserad av e-hälsa och digitalisering och drivs av att få hjälpa andra att lösa sina problem samt att vara en viktig del i vidareutvecklingen av e-tjänster.

Kandidatprofil

Vi söker dig som

• Har erfarenhet av administrativt supportarbete
• Har ett tekniskt intresse
• Har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll med fokus på service och kundbemötande

Det är meriterande om du har erfarenhet av support av e-tjänster och/eller e-hälsa. Har du dessutom erfarenhet från vården ses det också som mycket meriterande för den här tjänsten.

Som person är du:

• Serviceinriktad och drivs starkt av att ge kunden en bra upplevelse
• Nyfiken i att lära dig nytt, i synnerhet kopplat till IT
• Strukturerad för att kunna planera och prioritera dina dagar och lägga fokus på rätt saker i rätt tid
• Trygg i att bemöta nya människor och fatta egna beslut

Övrig information

• Start: Omgående
• Omfattning: Heltid, sex månader med chans till förlängning
• Placering: Södermalm, Stockholm
• Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ineras önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget
Inera ägs av SKL Företag, SKR, regioner och kommuner och erbjuder kompetens inom digitalisering. Inera koordinerar och utvecklar gemensamma digitala lösningar till nytta för invånare, medarbetare och beslutsfattare.

Referens

15043349-SE

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till