Jobbet Teknisk Support / IT-support / 2nd line support till Descartes har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Teknisk Support / IT-support / 2nd line support till Descartes publicerad av Bravura

Heltidsanställd
Malmö

Arbetsbeskrivning

Har du en fallenhet för IT och vill arbeta med teknisk kundsupport? Vi söker dig med goda SQL kunskaper för att arbeta med de ledande logistikintensiva företagen i Norden. Här erbjuds du en arbetsmiljö präglad av samarbete och stor personlig utveckling.

Om företaget

Descartes utvecklar och tillhandahåller systemlösningar för logistikintensiva företag inom handel och bland kunderna finns några av de största speditionsbolagen och andra välkända storföretag med stora import- och exportflöden. Descartes logistikteknologi är effektiv, flexibel, pålitlig och samarbetsvänlig. Den får det stora att se litet ut och det komplicerade att verka enkelt. Världen blir mindre — Descartes gör den smartare, snabbare och bättre. Läs mer på www.descartes.com/sv Descartes ligger i centrala Malmö med pendlingsmöjligheter (5 minuters gångväg från centralstationen). Här erbjuds du en arbetsmiljö med bra laganda och möjligheter till professionell utveckling.

Arbetsuppgifter

I din tjänst är ingår du i den tekniska supporten på Descartes som består av tio personer. Du tillhandahåller 1:a och 2:a hands support till nordiska och europeiska kunder, där du agerar som första kontaktpunkt. I rollen hanterar och analyserar du problem som rapporterats in av kunder och bistår med lösningar genom SQL programmering. Majoriteten av ärendena kräver att du felsöker och åtgärdar dem i databasen. Du arbetar proaktivt med att hålla kunderna uppdaterade angående status i dina pågående ärenden. Då det är av stor vikt att kunna följa upp varje ärende ställs det höga krav på dokumentation av all kundkontakt och samtalsinformation. Du samarbetar internt med r&d, sälj och konsulter för att tillsammans leverera den bästa kundupplevelsen. Du ingår även i 24/7 supportteamet där du har beredskap var 5-6:e vecka. Extra ersättning utöver månadsbetalningen erhålls för detta arbete.

Formella krav

• Tidigare erfarenheter inom IT-support, kundsupport, helpdesk eller arbete med databaser • Grundläggande databaskunskap där du både kan läsa och skriva MS SQL eller PL/SQL • Du har allmän kunskap och intresse för automatiserade processer, programvaror och IT-system • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift • Erfarenhet av XML (meriterande) För att lyckas i den här rollen ser vi att du besitter en naturlig drivkraft och vilja för att föra ditt arbete framåt men även din egna personliga utveckling. Som person är du positiv och energisk vilket avspeglar sig i dina kundrelationer såväl som i det interna samarbetet. Du har analytiska och problemlösande färdigheter samtidigt som du är serviceminded och fokuserar på kundnöjdheten. Ditt arbetssätt präglas av struktur och ordning där du hela tiden har en god överblick över helheten.

Övrig information

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos Descartes. Vi vill att du ansöker om tjänsten med CV, på engelska som är riktat mot den aktuella tjänsten. Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: teknisk support, kundsupport, IT-support, support, teknik, IT, databas, SQL, MS SQL, PL/SQL, kundservice, client service, helpdesk, teknisk kundservice, kundtjänst, service support, Malmö, support analyst, databasutvecklare, 1 st line, 2nd line, 3rd line

Referens

2524601

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till