Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Teknisk support / 1st line support till AddSecure Smart Alarms jobb i Stockholm på Bravura

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Teknisk support / 1st line support till AddSecure Smart Alarms på Bravura

Teknisk support / 1st line support till AddSecure Smart Alarms

Bravura Stockholm, Stockholms län Heltid

Drivs du av att erbjuda god service och att lösa tekniska problem? Vill du bli en del av ett team med fokus på att skapa värde för kollegor, kunder och samhället i stort? AddSecure Smart Alarms erbjuder dig en roll som Order och Teknisk Support, med fokus på kommunikation och kunskapsåterföring.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos AddSecure Smart Alarms med stor chans till förlängning och överrekrytering.

Om företaget

AddSecure är en ledande europeisk leverantör av premiumlösningar inom säkrad data och kritisk kommunikation. Företaget förser över 100 000 affärskunder och partners runt om i Europa med säkra kommunikationslösningar som hjälper kunderna att skydda sina livs- och affärskritiska applikationer. Detta bidrar till att rädda liv, skydda egendom och viktiga samhällsfunktioner och att skapa affärsnytta. AddSecures kunder verkar bland annat inom säkerhetsbranschen, fastighetssäkerhet och -automation, digitala trygghetslarm, transport och logistik, och inom energibolag och smarta städer. De erbjuder lösningar inom Smart Alarms, Smart Care, Smart Grids, Smart Rescue och Smart Transport.
AddSecure, som grundades i början av 1970-talet, har idag mer än 750 anställda i 15 länder. De har sitt huvudkontor i Sverige och har regionala kontor samt ett nätverk av distributörer runt om i Europa. Företaget är majoritetsägt av Castik Capital, en europeisk private equity-fond med en långsiktig strategi för värdeskapande, grundad 2014.

Arbetsuppgifter

I rollen som teknisk support tillhör du Smart Alarm i ett viktigt team, som varje dag har nya leveranser och felsökningar att hantera tillsammans med kunder och partners. Som teknisk support finns ett stort fokus på kunden och dess behov. Arbetsdagarna fördelas mellan telefoni och direkt ärendehantering. Du hanterar beställningar och felanmälningar som inkommer från kunder, installatörer, larmmottagare och partners via telefon, mail eller webformulär in till ärendehanteringssystemet. Vidare ger du även support i tekniska frågor internt och externt, vad gäller företagets tjänster och terminaler. Arbetet innefattar även kontakt med kunder och entreprenörer samt att hantera uppföljning med kund i olika systemärenden. Slutligen bidrar du kontinuerligt till förbättringsarbetet genom att uppmärksamma avvikelser och belysa potentiella förbättringsförslag.

I denna roll kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, och ditt kundfokus vid kontakt och problemlösning. Samt ditt intresse av befintlig teknik och din vilja att lära dig mer om den.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Erfarenhet av telefonsupport
• God vana av att arbeta i datasystem
• Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
• Utbildning eller annan relevant erfarenhet inom IT/teknik/nätverk

För att trivas i rollen ser vi att du har ett stort intresse för att bidra med god service till bolagets kunder. Vidare ser vi att du har ett sinne för att hitta lösningar på problem och drivs av att utmana dig själv i ditt arbete. Slutligen, är en god kommunikativ förmåga av vikt då du förväntas kommunicera både internt och externt, samt ett strukturerat arbetssätt då arbetet kräver dokumentation av arbetet som görs.

Övrig information

Start: Omgående/enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna [ Link removed ]

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: 1528111162772.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [ Link removed ] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, teknik, teknisk support, support, telefonsupport, telefon, konfigurering, nätverk, data, datasystem, Stockholm, heltid, order, 1st line, first line

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 3615101