Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Teknisk innesäljare till BA Trading i Strängnäs jobb i Strängnäs på Randstad AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Teknisk innesäljare till BA Trading i Strängnäs på Randstad AB

Teknisk innesäljare till BA Trading i Strängnäs

Randstad AB Strängnäs, Södermanlands län Heltid


arbetsbeskrivning.

Har du ett stort intresse av entreprenadmaskiner och har tidigare kunskap om maskinuppbyggnad och teknisk support? Är du även social och drivs av att kunna ge kunden förstklassig service och vill jobba mot omsättningsmål? Då hoppas vi att du vill bli en del av vårt team. 
Våra kunder är allt från privatpersoner med en maskin på gården till stora maskinparker och verkstäder från hela Sverige och norden. Kontakten mellan säljare och kund sker till största del via telefon och mail. En del kommer även förbi vår butik i Strängnäs för en mer personlig kontakt. Då vi har kunder utanför Sverige bör du ha goda kunskaper i engelska både i tal och skrift.  



ansvarsområde.

Som säljare hos oss är din arbetsplats i direkt anslutning till butiken, lagret, verkstaden och vår inköpsavdelning. Vi jobbar alla i ett nära team för att kunna ge kunderna snabba leveranser och service av hög kvalitet.
Säljarna jobbar effektivt i moderna IT system och behöver klara av att växla snabbt mellan olika program, ordrar, kunder, telefonväxeln mm. Att vara snabb i och ha kunskap av olika IT-miljöer är högt meriterande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Kundkontakt över telefon, via mail, web och i butik
  • Order och offertregistrering, registervård av kunduppgifter samt  hantera kreditupplysningar.
  • Teknisk support, felsökning och råd gällande renoveringar av  kundens maskin.
  • Registrering av returer och reklamation mot kund, internt och kontakt med leverantörer.
  • Planering av internt arbete på vår verkstad.

Arbetsuppgifter som också kan förekomma vid underbemanning:
  •  Inventering och omstrukturering av lagerplatser.
  •  Lagerarbete.
  •  Inköp av reservdelar till lager och verkstad, leveransbekräftelse till säljare och kund.




arbetstider.

Tjänsten är heltid och arbetstiderna kan variera mellan 07.00-16.00 eller 08.00-17.00 måndag till fredag. Lön sätts helt individuellt utifrån kompetens och erfarenhet.
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.



kvalifikationer.

Du är en social, serviceinriktad och snabblärd person som känner stort ansvar över dina arbetsuppgifter. Du behöver vara strukturerad, noggrann, snabb i IT-miljöer och ha en god samarbetsförmåga. För att trivas i rollen behöver du tycka om och trivas med att prata i telefon.

 Vi söker dig som har:
  • Godkänd gymnasieutbildning.
  • Minst 2 års erfarenhet av reservdelsförsäljning, verkstadssupport  alternativt jobbat inom  verkstadsindustrin                                                  
  • B-körkort samt tillgång till egen bil
  • Goda IT-kunskaper
  • God Svenska och Engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
  •  Erfarenhet av affärssystemet Pyramid.
  •  Erfarenhet av verkstadsarbete.
  •  Truckkort, och gärna hjullastarkort.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



ansökan.

2022-01-16, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Åsa Malmqvist, Rekryteringskonsult Randstad, [ Email address blocked ]

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 201372419