Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Teknisk Customer Success Manager / Technical Customer Success Manager jobb i Stockholm på Bravura

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Teknisk Customer Success Manager / Technical Customer Success Manager på Bravura

Teknisk Customer Success Manager / Technical Customer Success Manager

Bravura Stockholm, Stockholms län Heltid

Är du en kreativ och kommunikativ person med ett brinnande hjärta för att hjälpa kunder och bygga långsiktiga relationer? Har du dessutom teknisk förståelse för SaaS-lösningar och vill du arbeta hos en ledande leverantör med lösningar inom digital marknadsföring i SaaS-format? Då är den här tjänsten rätt för dig!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Symplify.

Om företaget

Symplify grundades i Sverige år 2000 och har byggt upp ett gott rykte som företag att tillhandahålla och leverera SaaS-lösningar inom Marketing Automation, CRM och CRO. Symplify Communication är en tjänst som erbjuder en användarvänlig plattform för digital kundkommunikation och används för att precisera rätt kundsegment. Kommunikationsplattformen inkluderar åtta kommunikationskanaler inklusive e-post, SMS, Web Push, App Push, Social, Dynamic, Web, Print och Voice. Sympify har förnärvarande samarbeten med kunder som Klarna, Mr Green, Cancerfonden, Bonnier Publications och SATS.

Som Customer Sucess Manager tillhör du ett familjärt team på fem personer och du arbetar på Symplifys fräscha kontor beläget i centrala Stockholm.

Arbetsuppgifter

I rollen som Customer Success Manager har du en nyckelroll och ditt huvudsakliga ansvar är att förvalta och säkerställa företagets samarbeten och kundrelationer. Du hjälper kunderna från start, vid onboarding, med att komma igång med Symplifys tjänst på bästa möjliga sätt. Detta innebär att du arbetar med att vägleda dom i integrationen och utbildar dom att skapa största möjliga nytta av Symplifys tjänst. Därmed arbetar du även med att hålla i wokshops, utbildningar och uppföljningar med kunderna. Detta innebär att du är en ambassadör för Symplify och arbetar nära deras säljare för att möta och följa upp kundernas behov.

I den här rollen kommer du tillsammans med ditt Customer Success team agera teknisk support för Symplifys kunder. Detta innebär att du fungerar som ett stöd för kunderna där du svarar på frågor och löser eventuella problem kunder stött på inom Symplify Communication. Du kommer därför agera som ett filter mellan säljare, kund och tech-avdelningen för att säkerställa att kund får den tekniska hjälpen och förståelsen för kommunikationsplattformen.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• 2-3 års erfarenhet som Customer Success Manager, tekniskt säljstöd eller tekniskprojektledare inom SaaS-tjänster
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• Du har en god förståelse för Marketing Automation, CRM-system och CRO
• Du är tekniskt intresserad och har en god förståelse för API-anslutningar och systemintegrationer
Meriterande
• Eftergymnasial utbildning gärna inom ekonomi, teknik eller marknadsföring

För att trivas i rollen ser vi att du är trygg som person och genom din erfarenhet samt sociala förmåga är du duktig på att skapa och upprätthålla mycket goda affärsrelationer. Vi ser att dina främsta motivationsfaktorer är att leverera goda resultat och överträffa dina mål, men även att leverera ett starkt förtroende och en hög kundnöjdhet. Vidare har du ett tekniskt intresse och är nyfiken på att lära dig nya saker samt lösningar inom digitala tjänster.

Du trivs med många sociala kontaktytor, så väl internt som externt. Du har lätt för att kommunicera och känner dig trygg med att exempelvis hålla workshops och utbildningar för andra människor. Vidare är du är nyfiken som person och drivs av att få arbeta i ett företag i ständig utveckling. Arbetet innebär stort eget ansvar vilket innebär att du uppskattar att arbeta självständigt och strukturerat.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna [ Link removed ]

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: 1528111162772.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [ Link removed ] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Customer Success Manager, sälj, säljare, Account Manager, kundnöjdhet, befintliga kunder, befintlig kund, kunder, projektledare, kundansvarig, Symplify, SaaS, heltid, Stockholm, kundförvaltning, utveckling, förvalta, Teknisk, Teknik, Support

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 3579301