Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Systemansvarig Finans jobb i Mjölby på Toyota Material Handling

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Systemansvarig Finans på Toyota Material Handling

Systemansvarig Finans

Toyota Material Handling Mjölby, Östergötlands län Heltid

Toyota Material Handling Europe (TMHE AB) levererar materialhanteringslösningar och kan erbjuda ett omfattande sortiment av truckar och lagerutrustning. Verksamheten bedrivs av ca 11 500 anställda i mer än 30 länder. TMHE Information Systems (TMHE IS) i Mjölby ansvarar för de centrala applikationerna i Europa, som ERP-systemet, ett antal anslutningssystem och rapporteringsapplikationer. Just nu pågår ett harmoniseringsarbete inom TMHE AB gällande processer och verktyg som stegvis kommer förändra och utveckla både arbetssätt och IT-miljön.

Vi behöver utöka vårt team med en person som vill vidareutveckla och förvalta våra finansiella system. I arbetsuppgifterna ingår att ge support och stöd till verksamheten både vad gäller befintligt system och när det gäller nya behov, från kravhantering och test till utveckling. Tillsammans med andra i teamet hjälper du även till att budgetera, planera och genomföra uppgraderingar, samordna och säkra resurser för drift och utveckling och arbeta med ständiga förbättringar.

Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från redovisning och gärna systemförvaltning samt har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper från arbetslivserfarenhet. Du har en grundläggande förståelse för teknisk infrastruktur, databaser och programmering som du främst använder för att se helheten, bedöma rimlighet, felsöka och hitta nya effektivare lösningar och arbetssätt.

För att du ska trivas och utvecklas i rollen behöver du ha intresse för system och affärsprocesser, förstå verksamhetsbehov och ha lätt för att kommunicera och samarbeta.

Erfarenhet av koncernredovisning är meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet där förmågan att ta egna initiativ, samarbeta och bidra till teamet men framförallt att vara serviceinriktad och ta helhetsansvar är viktiga. Som person är du drivande, ansvarstagande och adaptiv med en positiv attityd och samarbetsvilja. Tjänsten kräver att du talar och skriver engelska och svenska obehindrat.

Vårt erbjudande

Hos oss får du arbeta inom ett bolag med stark och sund värdegrund där man tar väl hand om sin anställda. Arbetsplatsen är baserad i Mjölby men ditt arbetsfält är Europa vilket möjliggör kontakter med många intressenter såväl inom TMHE som med externa partners. Vi erbjuder mycket goda möjligheter för personlig utveckling i en professionell och internationell organisation både vad gäller operativt och mer långsiktigt arbete.

Din ansökan

På grund av semestertider kan urvalsprocessen dra ut på tiden och intervjuer kommer troligtvis inte att ske förrän i mitten på augusti. Vänta dock inte med att skicka in din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag 31:e augusti 2021.

Önskar du mer information, kontakta gärna Sofia Nisséus, Head of Business Systems Management, 076-1252609, sofia.nisseus (@) toyota-industries.eu

 

Rekommenderade jobb

Systemansvarig Finans
Toyota Material Handling Mjölby Heltid
Systemansvarig Logistik
Toyota Material Handling Mjölby Heltidsanställd
Applikationsspecialist Finans
Toyota Material Handling Mjölby Heltidsanställd
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 2021-175