Jobbet Supporttekniker har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

Supporttekniker publicerad av Atea

Heltid
Luleå
1 ansökan

Arbetsbeskrivning

Vi är svenska landslaget i it-infrastruktur  
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Så för oss är det viktigt att du liksom vi lever dessa värderingar.  
 
Atea i Norrbotten
Atea Norrbotten består av en härlig mix av olika typer av individer med olika kompetenser. Gemensamt för oss alla är att vi verkligen brinner för det vi gör, älskar att få ta ansvar och arbeta tillsammans som ett lag. Vi söker nu fler lagkompisar som kan komplettera oss i vår framtida utveckling. 
 
Din roll i laget 
Vi söker dig som är erfaren inom IT-supportyrket, brinner för kunddialogen och drivs av att kunna hjälpa andra tillsammans med andra inom teamet. Du kommer att arbeta i flera av våra kundleveranser med varierande arbetsuppgifter. Tonvikten ligger på ärendehantering inkomna via telefon och mail. Personlighet, värderingar och ansvarstagande väger lika tungt som dina tekniska kunskaper.
 
För att lyckas som supporttekniker behöver du:  
  • Grundläggande baskompetens inom: 
    • Kundbemötande 
    • Telefonivana 
    • Microsoft Office 
    • Microsoft Server OS (inkl. AD) 
    • Arbetsplats, klient, skrivare osv 
  • Kunna arbeta självständigt 
  • Aktivt identifiera och föreslå förbättringar 

Meriterande egenskaper inkluderar: 

  • ITIL erfarenhet  
Vårt erbjudande till dig 
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på våra medarbetares utveckling. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.  
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi är svenska landslaget i it-infrastruktur som bygger ett bättre Sverige med it. Vill du också vara en del av landslaget? 
 
Ansök och bli en av oss 
Känner du dig träffad? Skicka in din ansökan redan idag via ansök nu knappen! Vi hanterar ansökningar löpande och tjänster kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 31 augusti  Vill du veta mer är du välkommen att kontakta teamchef för ServiceDesk via mail, anna.skagervik@atea.se eller telefon: 0920-362 04. 
 
Välkommen till Atea!  
 
Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum, har ca 6 900 medarbetare, marknadsledare i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. Koncernen hade en omsättning på drygt 31,2 miljarder norska kronor 2016 och är noterad på Oslo Börs. 

Referens

188094

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till