Jobbet Supporttekniker 1st och 2nd linje har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

Supporttekniker 1st och 2nd linje publicerad av Atea

Heltid
Linköping
1 ansökan

Arbetsbeskrivning

Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Atea Östergötland fortsätter att växa och just nu söker vi dig som vill jobba som supporttekniker med fokus på 1st och 2nd line Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.  
 
'På Atea får jag jobba kreativt i team med fantastiskt härliga kollegor, som dessutom är it-branschens kanske vassaste experter. Atea fokuserar mycket på kompetensutveckling och jag lär mig verkligen något nytt varje dag.' – Sofia Nagander, IT Arkitekt på Atea  
 
Din roll i laget  
I rollen som supporttekniker kommer du på plats hos vår kund arbeta med support via mail, telefon och chatt till kundens användare. Du kommer även få hantera mer avancerande ärenden i 2nd line. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och kund.  
 
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som supporttekniker är:  
•Support via mail, telefon och chatt.  
•Arbeta med felsökning av komplexa problem.  
 
Vårt erbjudande till dig  
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.  
 
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.  
 
Som person känner du troligtvis igen dig på följande:  
Du är serviceinriktad, noggrann och eftersträvar att uppnå mål och leverera hög kvalité. Din samarbetsförmåga är god genom att du är lyhörd och kommunikativ. Vid stressiga situationer behåller du lugnet och kan fokusera på rätt saker. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  
 
För att lyckas i tjänsten som supporttekniker bör du ha följande kompetens:  
•Tidigare arbetat med it-support.  
•God kännedom om Windows-plattformen.  
•Kunskap inom nätverk, Citrix, NetApp och OP5.  
 
Vill du bli en del av landslaget?  
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Carlborg, Rekryterare, via hanna.carlborg@atea.se.  
 
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.  
 
Varmt välkommen med din ansökan!  
 
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.  

Referens

189157

Liknande jobb

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till