Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Supporttekniker / IT-Support till HESTRA-Handsken jobb i Jönköping på Bravura

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Supporttekniker / IT-Support till HESTRA-Handsken på Bravura

Supporttekniker / IT-Support till HESTRA-Handsken

Bravura Jönköping, Jönköpings län Heltid

Brinner du för support, service och IT? Är du en person som är i början av din karriär eller har jobbat inom IT tidigare, som exempelvis supporttekniker, och söker efter nya utvecklingsmöjligheter? Då är tjänsten som supporttekniker på HESTRA-Handsken en perfekt möjlighet för dig!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos HESTRA-Handsken.

Om företaget

HESTRA är ett av de ledande internationella handskmärkena inom skidåkning, friluftsliv och fritid. Familjeföretaget Martin Magnusson & Co grundades 1936 och drivs idag av tredje och fjärde generationen Magnusson. Handskarna tillverkas i egna fabriker där företaget själva köper in skinn, tyg, foder och andra material. Detta säkerställer en hög kvalité och en god kontroll över produktionskedjan. Design och produktutveckling görs i samarbete med några av världens bästa skidåkare och professionella äventyrare under ledning av huvudkontoret i småländska Hestra. Flera av företagets modeller görs också för hand av Europas mest erfarna handskmakare.

Under 2021 tillverkade företaget mer än 2 miljoner par handskar. Företaget har cirka 70 anställda i Sverige med dotterbolag i USA och Tyskland samt agenter, distributörer och återförsäljare i över 35 länder.

Arbetsuppgifter

I rollen som supporttekniker arbetar du med att supportera företagets IT-miljö och självständigt felsöka för att hitta lösningar på tekniska problem. Du tar emot ärenden och är kontaktperson mot företagets externa parter när det gäller IT. Vidare arbetar du med att lösa varierande driftstörningar och frågor kring bland annat nätverk och skrivare. Du säkerställer att IT-miljön är modern och funktionell samt arbetar långsiktigt med att datorer och program passar företagets behov. Du lägger upp nya användare och andra kontoförändringar i Active Directory samt administrerar inköp och installation av hård-och mjukvara. Därpå utbildar du nya användare i standardapplikationer och säkerhetsfrågor.

HESTRA-Handsken kommer genomföra projekt för att avveckla on-premise-miljön, samt implementera MDM/UEM-verktyg. I båda dessa projekt blir du en viktig spelare. Du ingår i företagets IT-avdelning tillsammans med en systemarkitekt och IT-ansvarig.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Avslutad eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarade arbetslivserfarenhet som exempelvis IT-supporttekniker
• Tala och skriva obehindrat i svenska och engelska
• Goda kunskaper i AD, Office 365 och Windows-miljöer (meriterande)
• Stort tekniskt intresse för IT och service (starkt meriterande)

Som supporttekniker har du en god kommunikativ förmåga då du pratar med många användare dagligen och är trygg i interaktionen med dina arbetskollegor och gillar att förklara tekniska saker på ett lättförståeligt sätt. Både till kollegor på plats och till de som jobbar på annan ort. Som person är du uppmärksam och tillmötesgående samt har ett stort intresse för att hjälpa andra. Du sätter alltid användarna i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och kan hantera flera uppgifter parallellt utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Vidare trivs du med varierande arbetsuppgifter som kan ändras från dag till dag och vid behov kan du snabbt prioritera om och prioritera rätt. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Hestra
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna [ Link removed ]

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: 1528111162772.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [ Link removed ] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, Support, Teknisk Support, servicedesk, helpdesk, AD, Active directory, Microsoft, Office 365, Windows, Google Cloud, heltid, Hestra, Gislaved, Jönköping, Värnamo, onsite

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 3578501