Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Supporttekniker / Helpdesk / First line support till globalt företag jobb i Kristianstad på Bravura

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Supporttekniker / Helpdesk / First line support till globalt företag på Bravura

Supporttekniker / Helpdesk / First line support till globalt företag

Bravura Kristianstad, Skåne län Heltid

Har du ett IT-intresse och vill arbeta som first line support/supporttekniker? Här erbjuds du möjligheten att leverera kvalitativ service och bli en del av ett världskänt globalt företag. Du arbetar i en omväxlande miljö tillsammans med trevliga kollegor där teamkänsla och engagerade ledare som stöttar din utveckling är en av företagets nycklar till framgång.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Företaget grundades 1976 och är den femte största oberoende leverantören av tjänster inom IT och affärsprocesser i världen. Med cirka 68 000 medarbetare på kontor och globala leveranscenters i Amerika, Europa och Asien erbjuder företaget en heltäckande tjänsteportfölj med avancerade konsulttjänster inom IT och affärsprocesser, systemintegration, applikationsutveckling och underhåll, drift och hantering av infrastruktur och ett brett sortiment av patenterade lösningar.

Arbetsuppgifter

I rollen som first line support/supporttekniker är din huvudsakliga uppgift att hantera inkommande IT-ärenden per telefon eller mail. Du har därmed daglig kundkontakt och genomför bland annat felsökning, installation och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö. Vidare ingår du i ett härligt och sammansvetsat team samt erbjuds en gedigen introduktion och utbildningstillfällen.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Avslutad gymnasieexamen, gärna inom IT, data eller teknik.
• Goda kunskaper inom Windows.
• Meriterande med tidigare erfarenhet från first line support/servicedesk eller kundservice.
• Meriterande med kunskaper inom Active Directory och Exchange.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt.

För att lyckas i den här rollen har du ett gediget intresse för data/IT och ser fram emot att utvecklas inom detta område. Vi tror att du har en god känsla för service och är kommunikativ i såväl tal som skrift. Du beskriver dig själv som en positiv lagspelare då du är prestigelös, hjälpsam och trivs i sociala sammanhang. Att lösa problem ligger dig varmt om hjärtat.

Övrig information

Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående
Plats: Bromölla
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna [ Link removed ]

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: 1528111162772.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [ Link removed ] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Supporttekniker, first line, IT support, helpdesk, 1st line, teknik, service, telefon, mail, kundtjänst, servicedesk, IT, nätverk, Windows, Active Directory, ITIL, Citrix, helpdeskmedarbetare, Bromölla, Kristianstad, Karlshamn, Hässleholm, Sölvesborg, Skåne, Blekinge

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 3590401