Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
Nej tack
SE
Vad vill du jobba med?

Supportadministratör med fokus på intranätprodukter job in Stockholm at Framtiden

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Ansök på företagets hemsida

Du flyttas till en extern webbplats för att ansöka.

Ange din e-postadress nedan för att få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Supportadministratör med fokus på intranätprodukter på Framtiden

Supportadministratör med fokus på intranätprodukter

Framtiden Stockholm, Stockholms län Heltid
Ansök på företagets hemsida

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

 

Trivs du med struktur och ordning och vill arbeta med support? Har du
dessutom ett tekniskt intresse eller tidigare erfarenhet av Microsoft
SharePoint eller Microsoft365? Då är du vår kandidat!


Dina arbetsuppgifter

I tjänsten som supportadministratör så kommer du vara firstline support mot
företagets kunder som använder sig av deras digitala arbetsplatsprodukt Omnia.
Omnia är en produktsvit och levereras med intranät, dokumenthantering och
kvalitetsledningssystem. Produkten installeras i Microsoft Azure och bygger
delvis på Microsoft365 och Sharepoint Online.

Som supportadministratör ingår du i ett team av tre tekniker i Stockholm.
Teamet hanterar inkomna ärenden och löser allt som inte måste hanteras av
produktorganisationens 2:nd line i Vietnam eller Kanada, Danmark. Som Supporttekniker
i Stockholm är man också en del av den lokala Omnialeveransen tillsammans med
projektledare, produktimplementatatörer, förvaltningsledare (skräddarsydda
lösningar till kund) och säljteam.


Exempel på arbetsuppgifter är

  • Ta emot
    incidenter och felsöka, samt återkoppla till kunden med lösning
  • Eskalera,
    följa upp och återkoppla på ärenden som har skickats vidare till 2:nd line
  • Logga
    förbättringsförslag från kunderna
  • Hjälpa
    till med innehållsarbete om kunden önskar
  • Hålla
    mindre utbildningsinsatser vid behov
  • Konfigurera
    produkten inom ramen för projekt och införsäljning
  • Hålla sig
    uppdaterad på nyheter och förändringar i produkten och inom M365 (det
    delar som är relevanta för den digitala arbetsplatsen)
  • Hålla sig
    uppdaterad på nya kunder och avtal
  • Hjälpa
    till vid ”hand-over” från projekt till support
  • Rutinförbättringar.
    Det är viktigt att teamet utvecklas och att alla är delaktiga i att
    ständigt vässa teamets arbetssätt och bemötande hos kunderna
  • Svara på
    frågor om Omnia och M365 – främst SharePoint Online

Vi utbildar dig

Vi utbildar dig i vår produkt Omnia. Vi använder oss också av ett
egenutvecklat ärendehanteringssystem som vi utbildar dig i. Vi ser till att du
lär dig kundunika varianter av det produkter som vi har levererat så du känner
dig trygg i din roll som expert på Omnia. Våra kunder är både små lokala
företag och multinationella bolag. Vi gör det också enkelt att hålla sig
uppdaterad på förändringar och nyheter i M365.


Om företaget

Letar du efter ett företag som värderar sina anställda? Då har du hittat
rätt. Hos vår kund är det viktigt att du är stimulerad och har roligt, dina
insatser gör skillnad! Företaget säljer Microsoftlösningar-antingen som paket
eller som skräddarsydda lösningar utefter kundernas behov.


Deras kontor i norra Vasastan är trevlig, ljust och luftigt. Här sitter
omkring 50 drivna och duktiga medarbetare. Kompetensutveckling och sociala
aktiviteter är viktigt för dom.


Din profil

Skallkrav:

  • Utbildning
    inom Data/it/teknik/systemvetenskap
  • Goda
    kunskaper i Svenska & engelska i tal och skrift
  • Stort
    tekniskt intresse


Meriterande:

Erfarenhet av

  • SharePoint
    och Microsoft365
  • IT-branschen eller programvaruföretag
  • support/helpdesk


Viktigast av allt är att du förstår
vikten av att ge bra service och är ansvarstagande i dina arbetsuppgifter.
 Du kommer i den här rollen att vara företagets ansikte utåt och samarbeta
mycket internt - därför är tydlig kommunikation och inställning a och o.


Om oss

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga
av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor
gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig
som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig
har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att
säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill
göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att
hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt
talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara
anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt
hos kundföretaget.



Skallkrav: Utbildning inom Data/it/teknik/systemvetenskap Goda kunskaper i Svenska & engelska i tal och skrift Stort tekniskt intresse Meriterande: Erfarenhet av: SharePoint och Microsoft365 IT-branschen eller programvaruföretag support/helpdesk

Rekommenderade färdigheter

Vi (Textredigeringsprogram)

Rekommenderade jobb

Supportadministratör med fokus på intranätprodukter
Framtiden Stockholm Heltidsanställd
Lagerarbetare Upplands Väsby
Öhlins Racing Aktiebolag Stockholms län - Upplands Väsby Deltidsanställd
Ej angett
computational biologist to stockholm
Randstad AB Stockholms län - Solna Deltidsanställd
Ej angett
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Ansök på företagets hemsida

Job ID: 35955000036289372