SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Support Manager till Waystream, Stockholm jobb i Stockholm på Intenso Teknikrekrytering

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

Alla Jobb

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Ansök på företagets hemsida
Support Manager till Waystream, Stockholm på Intenso Teknikrekrytering

Support Manager till Waystream, Stockholm

Intenso Teknikrekrytering Stockholm, Stockholms län Heltid
Ansök på företagets hemsida
Support Manager
Stockholm - Kista

Waystream är ett bolag som har släppt loss potentialen i teknikledande accessprodukter. Nu fokuserar bolaget på nästa generation av innovativa produkter för framtidens bredbandsnät. I denna resa behövs en Support Manager som kan koordinera och vidareutveckla bolagets support och föra teknisk dialog med kollegor, partners och kunder. Är du Waystreams nya Support Manager?

Om rollen
Waystream söker en Support Manager med ansvar att säkerställa bolagets leverans av en god teknisk support till kund. Du representerar Waystream mot bolagets operatörs- och stadsnätskunder samt säkerställer bästa möjliga support och goda kundrelationer.

I rollen bevakar du de ärenden som kommer in från vårt Technical Assistance Center och koordinerar och prioriterar arbetet hos vårt underhållsteam för att lösa dessa ärenden. Du deltar aktivt i arbetet med att återskapa och avhjälpa fel i företagets produkter. I rollen leder du även Waystream Maintenance Board och rapporterar status på KPI för supportfunktionen, samt arbetar därmed aktivt med förbättring av processer och verktyg för att öka kundnöjdhet och effektivitet i supportprocessen.

Om dig
I rollen som Support Manager behövs en vilja att lära bolagets produkter samt att agera spindel i nätet med koordinering mellan olika tekniska resurser, internt och externt. För att bli framgångsrik i rollen behövs tydlig och bra kommunikation i tal och skrift på svenska och engelska, då du representerar och för nära dialog med kunder såväl som med dina tekniska kollegor och partners inom utveckling och support.

Det behövs ett starkt tekniskt intresse och en bakgrund inom nätverk med hands-on erfarenhet inom switchar och routrar, samt erfarenhet av att jobba med kundorienterad projektledning. Då rollen kräver en förmåga att utveckla bolagets arbetssätt när det gäller support, behöver du tycka om och uppskatta att driva ärenden i händelsernas centrum samtidigt som du har en förmåga att utveckla och driva en långsiktig supportstrategi.

Kontakt och ansökan
Waystream främjar mångfald och ser gärna både kvinnliga och manliga sökande till aktuell tjänst. I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Anders Johansson, [ Link removed ] , på Intenso Teknikrekrytering.

Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Om Waystream
Waystream är ett svenskt företag med huvudkontor i Kista utanför Stockholm och utvecklingsresurser i Sverige, Kina och Indien. Vi har byggt nätverksutrustning för fibernät sedan 2001 och har levererat mer än 2 miljoner portar över hela världen. Vi hjälper samhällen och nätoperatörer att skapa tjänsterika fibernät för anslutning av företag och privatpersoner. Våra produkter är enkla att installera, tillförlitliga och levererar fantastiska tjänster. Vi förstår de särskilda utmaningar som kommer med uppgiften att bygga fiber till hemmet och våra produkter är anpassade för detta. Vi samarbetar med lokala partner för försäljning och teknisk expertis till våra kunder som finns över hela världen men med extra tyngd på de ledande fibernationerna i Europa.J2W: CB2

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Ansök på företagets hemsida

Job ID: 487a015a85b64236b1985e0e12fb76