Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Support/Helpdesktekniker jobb i Stockholm på Randstad AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Support/Helpdesktekniker på Randstad AB

Support/Helpdesktekniker

Randstad AB Stockholm, Stockholms län Deltid


arbetsbeskrivning.

Vi söker nu en erfaren supporttekniker som vill arbeta på servicedesken hos en myndighet inom rättsväsendet med placering i Stockholm. Här får du arbeta i en stor enhet med varierande uppgifter, trevliga kollegor och god sammanhållning i teamet gör det lätt att trivas. 

Som konsult hos Randstad har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Randstad är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm. 


ansvarsområde.

Du kommer att ansvara för att registrera ärenden som kommer in via telefon, kategorisera och prioritera ärenden, utföra en första felsökning, hjälpa användare via telefon och lösa samtliga ärenden i den mån det går. Servicedesken arbetar efter ITIL-processerna. 


arbetstider.

Kunden är en myndighet som är en stor aktör inom rättsväsendet. Du kommer att ingå i ett team som tillhandahåller IT-tjänster till hela myndigheten. Placeringen är i centrala kungsholmen. 


kvalifikationer.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med att ge IT-support genom telefon och har en mycket god kommunikationsförmåga. Du har det senaste året jobbat med följande erfarenheter och kompetenser:
  • Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning
  • Mycket goda kunskaper i svenska (tal och skrift)
  • Minst ett års erfarenhet av arbete med IT-support med telefonen som arbetsredskap
  • Minst ett års erfarenhet av felsökning av PC, applikationer, kringutrustning och nätverkskommunikation över telefon
  • Erfarenhet av arbete med Microsoft Office och Windows
  • Minst ett års erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystemet Remedy ARS (Action Request System) och/eller på marknaden likvärdiga system
  • Erfarenhet av ITIL eller likvärdig processhantering
Meriterande
  • Erfarenhet från rättsvårdande myndighet
  • Erfarenhet av NetWare, eDirectory och/eller Active Directory
  • Erfarenhet av remotehanteringsverktyg
Vi letar alltid efter konsulter som är serviceinriktade, pålitliga och engagerade. 

Språk:
Du talar och skriver obehindrat på svenska 


ansökan.

2022-01-02, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För mer information: [ Link removed ]

Varmt välkommen med din ansökan! 

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 201370381