SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Supplier Quality Assurance Engineer jobb i Finspång på Randstad AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

Alla Jobb

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Ansök på företagets hemsida
Supplier Quality Assurance Engineer på Randstad AB

Supplier Quality Assurance Engineer

Randstad AB Finspång, Östergötlands län Deltid
Ansök på företagets hemsida
Om du gillar att vara "spindeln i nätet", och dessutom har ett stort intresse för kvalitet, då har du nu hittat rätt! Vi på Randstad Engineering söker efter en Supplier Quality Assurance Engineer som genom konsultuppdrag kan stärka Siemens Energys kvalitetsarbete. Detta genom att arbeta med avvikelser orsakade av leverantör där du tillsammans med inblandade funktioner ser till att hitta bästa lösningen. 

Randstad Engineering är specialister inom teknik. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Engineering står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.



kvalifikationer.

Vad Du medför
● Du har ett intresse och förståelse för hur olika funktioner inom ett företag arbetar, insikt om hur man kan få samarbetet dem emellan att fungera bättre samt att du har ett brinnande intresse för kvalitet.
● Du ser det som stimulerande att träffa många människor såväl internt inom företaget du jobbar på eller externt
● Du gillar att vara ”spindeln i nätet” och du är bra på att kommunicera på många nivåer.
● Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelsk då arbetet innebär många internationella leverantörskontakter såväl som interna kontakter inom företaget.


ansvarsområde.

Du arbetar med avvikelser orsakade av leverantör där du tillsammans med inblandade funktioner ser till att hitta bästa lösningen. Din dag är varierande där vissa uppdrag kan medföra leverantörsbesök, koordinering av möten och att vara på plats där avvikelser hanteras. Andra dagar kan handla om att dokumentera, följa upp och ta fram data från Siemens system. Rollen är operativ och flexibel vilket medför möjlighet att utföra del av arbetet utanför kontoret.

Hur Du kommer att påverka
● Koordinera och driva aktiviteter för att säkerställa att rätt åtgärd tas i rätt tid genom avvikelserapportens olika faser.
● Säkerställa att leverantörerna gör korrekta grundorsaksanalyser (RCA) och att de av leverantörerna implementerade åtgärder förhindrar ett upprepande
● Analysera statistik kopplat till leverantörsorsakade kvalitetsbrister i syfte att verifiera och validera vidtagna åtgärder samt att upptäcka eventuellt återkommande avvikelser
● Utveckla de processer du arbetar i samt driva processutveckling och leverantörsutveckling inom ditt ansvarsområde

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Ansök på företagets hemsida

Job ID: 201417239