Jobbet Staffing Service Assistant till Academic Work Linköping! har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Staffing Service Assistant till Academic Work Linköping! publicerad av Academic Work

Deltidsanställd
Linköping

Arbetsbeskrivning

Vill du komplettera dina studier med ett meriterande extrajobb hos oss på Academic Work? För att fortsätta ha branschens nöjdaste kunder utökar vi nu vårt Staffing Service-team! Vi söker dig som älskar problemlösning, kundkontakt och vill leverera service i världsklass. Trivs du med att ha mycket eget ansvar och många bollar i luften i ett energiskt och ambitiöst företag? Sök då tjänsten som Staffing Service Assistant redan idag!


Om tjänsten
Så här beskriver en av våra Staffing Service Assistent på Linköpingskontoret, Rebecca Parry, sin roll:

"Det bästa med mitt jobb är att det alltid finns möjlighet att utvecklas, arbetet är varierat och att jag får bygga flera interna- och externa relationer. Rollen innefattar mycket problemlösning, daglig kontakt med våra kunder och konsulter samt nära samarbete med kollegor internt. Gemenskapen i teamet, likaväl som kulturen inom hela Academic Work är stöttande, peppande och motiverande, vilket gör det väldigt roligt att gå till jobbet! "

Ditt team och ansvarsområde
I rollen som Staffing Service Assistant kommer du att tillhöra ett team om fem personer. Teamet arbetar med våra studentpooler och bemannar för några av våra största kunder. Det är en roll med mycket eget ansvar där du direkt ser resultatet av ditt arbete. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och studentpoolernas fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din chef är Jessica Andersson hon arbetar också som Senior Consultant Manager. I dialog med din närmsta chef planerar ni dina arbetstider utifrån kontorets behov. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing Service Assistant har en tydlig utvecklingsplan på årsbasis för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Career Steps och programmet följs upp löpande av din chef.

Arbetsuppgifter

• Ansvara för bemanning av befintliga konsulter utifrån våra kunders behov
• Arbeta proaktivt tillsammans med kund för att planera behov framåt och kartlägga konsulters tillgänglighet.
• Boka in personal och lösa schemaluckor vid sjukanmälningar, avhopp samt förseningar av konsulter.
• Ansvara för ett antal kundpooler. I det ingår att tillsammans med ansvarig Consultant Manager och Account Manager utveckla affären genom att följa upp poolerna samt initiera och utföra åtgärder för att nå fullständigt nöjda kunder och konsulter.
• Arbeta med dokumentation över aktiviteter som rör poolerna för att säkerställa kvalitativa processer internt.

Kandidatprofil

Vi söker dig som
har följande kompetenser:
• Problemlösande

• Strukturerad
• Serviceinriktad
• Självgående
• Kommunikativ

Vad behöver du för erfarenhet?

• Är student och tar examen tidigast vinter 2022, gärna inom personal, ekonomi eller liknande. Eftersom vi ser långsiktigt på denna tjänst är det också ett krav att du inte åker på utlandstermin innan dess.
• Har tidigare erfarenhet av service och kundkontakt.
• Talar och skriver obehindrat på svenska och har en god engelska, eftersom arbetsuppgifterna innebär mycket kontakter med kunder och konsulten på båda språken

Vad är önskvärd erfarenhet?

• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter

Vår kultur #weareacademicwork

• Vår kultur & våra värderingar
• Vår mission - We make people grow
• Instagram@academicwork
• Facebook

Dina förmåner



We reward ambition.
Det betyder att i din roll som Staffing Service Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Career Steps. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ÖVRIG INFORMATION

• Start: April
• Omfattning: Deltid
• Placering: Linköping, Drottninggatan 23
• Vi som driver rekryteringsprocessen:
Marija Biletic, Talent Acquisition Manager, talentacquisitionlinkoping@academicwork.se

Jessica Andersson, Staffing Service Manager
• Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan, så skickas du till Happo, vårt rekryteringssystem. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till.
• Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på talentacquisitionlinkoping@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Information om företaget
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För tredje året i rad vann vi 2019 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants
tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Referens

15039471-SE

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till