Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?
Na

Speditör/Trafikplanerare till Gislaved jobb i Gislaved på Aditro Logistics

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Speditör/Trafikplanerare till Gislaved på Aditro Logistics

Speditör/Trafikplanerare till Gislaved

Aditro Logistics Gislaved, Jönköpings län Heltid
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.

Arbetsuppgifter
Tjänsten Rollen som speditör är varierande, du har frihet under ansvar och arbetar i team. Det är ett plus om du har tidigare erfarenhet från branschen men inget krav då vi alltid letar efter personer som är framåt och vill lära sig något nytt. Tjänsten är på heltid i 6 månader där du sedan blir direkt anställd av kunden. Du ansvarar för att: • Boka och schemalägga transporter • Ha daglig kontakt med kunder och transportörer • Att bokningar hämtas och levereras enligt överenskommelse • Dokumenthantering • Administration, registrering, avräkning • Resultatuppföljning • Ev. tullhantering Du kommer i huvudsak att arbeta med våra transport- och logistiktjänster till och från Europa. Företaget är ett svenskt transport- och logistikföretag som erbjuder vägtransporter över hela Europa samt globala sjö- och flygfrakter. De är idag drygt 600 anställda och omsätter 2,6 miljarder SEK.

Din profil
Gillar du att ha mycket att göra? Har du arbetat några år inom transport och logistik och förmågan att ge god service? Har du lätt att hitta tillbaka till dina arbetsuppgifter trots att du blir avbruten? Då kommer du att trivas här. Din förmåga att knyta kontakter på telefon och mail hjälper dig då du löser problem med hög kvalitet. Du är van vid att jobba i team och brinner för att ge kunderna det lilla extra. Du är van vid ett högt tempo och är samtidigt flexibel och lyhörd för att tillmötesgå kundens krav och önskemål. Din engelska är god i både tal och i skrift. Arbetet kräver att du är van IT-användare och har erfarenhet av att arbeta i affärssystem sedan tidigare samt Office. Tullkunskaper är meriterande. Låter detta intressant och något för dig, tveka inte på att söka tjänsten! Vi går igenom ansökningar löpande.

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 1866