Jobbet Socialsekreterare till Umgåsen har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

Socialsekreterare till Umgåsen publicerad av Malmö Stad

Heltid
Malmö
2 ansökningar

Arbetsbeskrivning


Om arbetsplatsen

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

I Arbetsmarknads- och socialförvaltningen är vi cirka 2 200 medarbetare som arbetar med arbetsmarknadsfrågor, socialtjänst och socialt arbete, lokalt geografiskt utvecklingsarbete och trygghetsfrågor. Tillsammans formar och utvecklar vi en verksamhet som svarar an mot de utmaningar och möjligheter Malmö stad står inför, nu och i framtiden.

Umgåsen, inom avdelning Social resurs, arbetar med umgängesstöd för barn 1-12 år och deras föräldrar. Verksamheten arbetar på uppdrag från socialtjänsten, oftast med anledning av beslut eller dom från domstol. I verksamheten arbetar nio socialsekreterare schemalagd arbetstid måndag till söndag.
På Umgåsen har vi en öppen och inkluderande stämning med högt i tak. Tillsammans skapar vi en positiv stämning med humor, glädje och nära samarbete där vi kan utbyta tankar, funderingar och utmaningar i vårt arbete.


Arbetsuppgifter

Som socialsekreterare på Umgåsen arbetar du främst med råd och stöd till föräldrar kring umgänget som sker på Umgåsen. Vid umgängespass arbetar du alltid tillsammans med en kollega men har ansvar för egna ärenden. Du ansvarar för att ge stöd och rådgivning till föräldrarna under umgängestiden men även inför och efter utsatt umgänge.
Information och kommunikation gällande ärenden är mycket viktigt i verksamheten liksom samverkan med myndigheter som socialtjänst och tingsrätt. I arbetet ingår även att föra journal, skriva sammanfattningar och tillkommande administrativt arbete.
På Umgåsen ges du möjlighet till ett varierat arbete där du får följa ärende och se relationer mellan barn och föräldrar växa fram och stärkas. Du har kontakt med många olika aktörer såsom tingsrätt, advokater, familjerättssekreterare samt uppdragsgivare på socialtjänsten och erbjuds ett arbete som kräver att man är snabbtänkt och kan agera såväl som ge stöd direkt i det pågående umgänget.
En av våra kollegor är föräldraledig och vi söker nu en ny kollega där tjänsten är ett vikariat t.o.m. 190201 med goda möjligheter till förlängning.
Schemalagd arbetstid: 08-16.30 med flex, ca två pass i veckan 10-19.15 samt arbete var tredje helg 08.30-18.00. Veckoarbetstid 38.25h.


Kvalifikationer

-Socionomexamen
-Minst två års erfarenhet av socialt arbete med familjer med barn i åldrarna 1-12 år
-God kännedom om lagstiftning såsom föräldrabalken och socialtjänstlagen.
-Talar svenska och engelska obehindrat och du har erfarenhet och god förmåga att uttrycka dig väl i skrift.
Meriterande är om du arbetat inom socialtjänsten, har kunskaper inom BBIC samt om du tidigare har arbetat med familjer i konflikt.
För att trivas hos oss på Umgåsen ser vi att du har erfarenhet av att arbeta i team, du har en god samarbetsförmåga och ett lyhört förhållningssätt till dina kollegor. På Umgåsen arbetar vi med feedback mellan teammedlemmar och du ser detta som en självklarhet för att kunna fortsätta att utvecklas tillsammans.
Som medarbetare vill du vara med och bidra till verksamhetens utveckling och du är både ansvarstagande och självgående med vana av att arbeta självständigt i egna ärenden. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och behåller alltid barnets behov i fokus.
Välkommen med din ansökan!


Anställningens omfattning
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Erfarenhet: Erfarenhet krävs

Omfattning: Heltid

Tillträde: 2018-10-01

Tidsbegränsat till: 2019-02-01. Vikariat med goda möjligheter till förlängning

Antal platser: 1

Ansökan
Ansök senast: 2018-08-05

Referensnummer: 172/18-176

Kontaktpersoner
  • Carina Levin
  • Sektionschef
  • 040-34 51 08

Fackliga företrädare
  • Vision
  • 040-30 48 30
  • SSR
  • 040-34 51 14

Övrigt

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.

Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anger i annonsen.

Referens

172/18-176

Liknande jobb

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till