Jobbet Serviceinriktad administratör till ett framgångsrikt teknikhandelsföretag har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

Serviceinriktad administratör till ett framgångsrikt teknikhandelsföretag publicerad av Lernia

Heltidsanställd
Nyköping

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Instrumentcenter Sweden AB i Nyköping säljer mät- och testinstrument samt kalibreringstjänster till företag på den nordiska marknaden. Bolaget representerar världsledande specialistföretag från Europa, USA, och Asien. Instrumentcenter Sweden AB i Nyköping har 6 anställda och omsätter 20 MSEK.

Instrumentcenter Sweden AB ingår i teknikhandelskoncernen Hugo Tillquist AB. Koncernen bedriver verksamhet inom kraftautomation, maskinbyggare, processautomation, elektronik och fotonik. Hela koncernen omsätter ca 170 MSEK och har ca 40 anställda. För mer information om koncernen, se www.tillquist.com.

Om tjänsten 

Är du den administratör vi söker som kan sköta den administrativa delen i ett framgångsrikt teknikhandelsföretag? För att trivas i rollen bör du kunna hantera många ärenden samtidigt på ett strukturerat och ordningsamt sätt. Du ska ha en helhetsbild av företagets behov och kunna prioritera därefter.

Arbetsuppgifter

  • Ansvara för order-, service- och lageradministration
  • Fakturering
  • Kreditbedömningar
  • Inköp av varor och tjänster
  • Kontering av leverantörsfakturor
  • Viss kundkontakt


Formell kompetens

  • Gymnasieutbildning
  • Engelska i tal och skrift
  • Erfarenhet av MS Office paketet

Meriterande

  • Erfarenhet av import- och exportärende
  • Praktisk erfarenhet av att arbeta med inköp och administration
  • Erfarenhet av Visma administration 2000
  • B-körkort


 

Personliga egenskaper

Vi tror att du som söker är serviceinriktad, självständig och är van vid siffror och fakturering. För att trivas i rollen bör du känna dig bekväm med att använda engelska i både tal och skrift. Som person är du lyhörd och har förmåga att se dina arbetsuppgifter ur ett helhetsperspektiv. Vi tror även att du som söker är noggrann och har ett sinne för kommunikation.

Låter detta intressant hoppas vi att du söker redan idag! 


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tillsvidareanställning med sex månaders initial provanställning 
Heltid
Nyköping 

Tillträde
Omgående / enligt överenskommelse 

Information
I denna rekryteringsprocess samarbetar Instrumentcenter Sweden AB med Lernia Bemanning AB. Uppdraget är en direktrekrytering till Instrumentcenter AB.

Vid frågor är du välkommen att maila till linn.hansen@lernia.se 


Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så välkommen med din ansökan så redan idag!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! 

Läs mer på lernia.se.

Referens

52134

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till