Jobbet Senior fastighetsekonom till omgående uppdrag till kund inom offentlig sektor har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Senior fastighetsekonom till omgående uppdrag till kund inom offentlig sektor publicerad av Lernia

Heltidsanställd
Uppsala

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vi söker nu en fastighetsekonom till en av våra kunder i Uppsala. Företaget är verksamma inom fastighetsförvaltning och har sitt kontor i centrala Uppsala, vilket innebär att det även finns mycket goda pendlingsmöjligheter för sökande utanför Uppsala. 

Start: Omgående
Omfattning: Heltid mån-fre. Visstid t.o.m. dec 2020 med potentiell chans till förlängning/övertag hos kund för rätt person.

Om uppdraget

Vi behöver få tag i en resurs som fram till december 2020 kan stärka ekonomiteamet som stödjer Fastighetsstaben hos kund. Vi söker efter en senior person med flera års erfarenhet av fastighetsbranschen och som har erfarenhet av att leda projekt för verksamhetsutveckling och ekonomistyrning. 

Fastighetsstaben, har det samlade ansvaret för kommunens bostads- och lokalförsörjning. Ekonomistödet till fastighetsverksamheten finns inom Ekonomistaben. Detta uppdrag syftar till att stödja kommunen med kvalificerat stöd kring utveckling av ekonomistyrningen av fastighetsverksamheten genom att ta fram effektiviserings-, resultat- och kvalitetsanalyser.

Fastighetsstaben befinner sig i ett utvecklingsarbete och är nu redo att ta nästa steg. Målet med uppdraget är att uppnå en ekonomistyrningsmodell som stödjer fastighetsstabens olika verksamheter för att möjliggöra en mer effektiv verksamhet samt framtagning av utökade analyser och förbättrade beslutsunderlag.

Uppdraget innefattar att tillsammans med ekonomistödet och verksamheten se över nuvarande ekonomistyrningsmodell, ta fram en åtgärdsplan för förbättrande åtgärder, samt att vara en aktiv del i implementeringen av åtgärdsplanen. I uppdraget ingår det även att förse enhetschefer och deras medarbetare med ett aktivt ekonomistöd vid boksluts-, prognos- och budgetprocesser samt vid ad hoc analyser och aktuella frågeställningar.

Fastighetsstaben bedriver en verksamhet i förändring och resursen ska bistå kunden med expertis inom vägval avseende hur uppsättningar i fastighets- och ekonomisystem, samt övriga verksamhetsprocesser kan påverkas och optimeras. 

Krav på erfarenheter

  • Kvalificerad ekonom med flera års erfarenhet från fastighetsbranschen
  • Ansvarat för uppdrag innehållande verksamhetsutveckling, såsom framtagning av ny målbild och behovsanalys
  • Ansvarat för att upprätta och analysera bokslut, prognoser och budget
  • Operativ medverkat i implementering av nya arbetssätt och förädlad ekonomistyrning inom större fastighetsbolag
  • Erfarenhet av digitalisering av processer och informationsflöden inom fastighetsbranschen är meriterande
  • Erfarenhet av uppdrag mot offentlig verksamhet är meriterande
  • Erfarenhet av fastighetssystem
  • Avancerad användare av Excel och van användare av resterande delar av Officeprogrammen
  • Grundläggande kunskaper inom fastighets- och byggmoms

Krav på personliga egenskaper

  • Analytisk och strukturerad
  • Förmåga att både se till detaljerna och helheten
  • Mycket god kommunikativ förmåga

För att vara rätt person för det här uppdraget så är det viktigt att man, förutom är utbildad och har erfarenhet som ekonom i grunden, även har en helhetsförståelse för hur man sätter upp en bra struktur för den ekonomiska hanteringen av ekonomistyrningsfrågor och ansvarsfrågor.  Man bör kunna ligga på en övergripande nivå men också ha kompetensen inom redovisning och fastighetssystemsfrågor. Man behöver vara trygg i att både kunna presentera resonemang för ledningsgruppen och ta fram presentationsmaterial och kunna vara behjälplig av implementeringen. Det är en roll som kräver mycket eget ansvar och att man besitter kunskaper och erfarenheter som kan hjälpa driva verksamheten framåt. 

Övrig information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chansen till jobbet!

Vid frågor kontakta jimmy.hagglund@lernia.se

Forma framtiden med oss!

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.

Referens

111083

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till