Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Säljkoordinator till Poclain Hydraulics jobb i Stockholm på Academic Work

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Säljkoordinator till Poclain Hydraulics på Academic Work

Säljkoordinator till Poclain Hydraulics

Academic Work Stockholm, Stockholms län Heltid
Poclain är en av de största tillverkarna av hydrauliska komponenter i världen. Till säljkontoret i Sollentuna söker de nu en kollega som kommer att arbeta som administrativ säljkoordinator med mycket kundkontakt. I rollen kommer du att vara spindeln i nätet som, i kontakt med interna och externa partner säkerställer att allt som rör orderläggning registreras, hanteras, slutförs och därefter följs upp.


Om tjänsten
Kontoret i Sollentuna består av nio medarbetare men är till antalet en liten del av det franska familjeföretaget Poclain Hydraulics som är arbetgivare åt 2400 anställda världen över. Bolaget startade i Sverige 2002 och har sedan dess varit en trygg och framgångsrik enhet där medarbetarna har arbetat länge. Då en av medarbetarna nu går i pension söker de med öppna armar en ny kollega som kommer att stötta säljarna på kontoret med att följa upp den administrativa delen av kundresan.

Du erbjuds:
* En trygg tillvaro i en miljö där kollegorna har arbetat länge och "känns som familj"
* Goda möjligheter att lära sig en teknisk bransch och utvecklas
* En kundnära och koordinerande roll
* Övertidsersättning, friskvårdbidrag, pensionsförmåner och internutbildningar

Arbetsuppgifter
I rollen som säljkoordinator ansvarar du tillsammans med din kollega som är funktionsansvarig för att kunderna i slutändan är nöjda. Dina främsta arbetsverktyg blir datorn och telefonen där du primärt arbetar i mailen men även i flera olika affärssystem som Salesforce och Oracle parallelt. I rollen kommer du dagligen ha kontakt med inköpsavdelningarna hos era kunder och administrera deras ordrar och sköta kommunikationen kring den.

Då bolaget är internationellt inkluderar rollen flera kontaktytor såväl internt som externt från andra länder skall du givetvis också känna dig bekväm med service och kommunikation med människor från olika kulturer.

Utöver orderhanteringen kommer du också att:

* Säkerställa att ordrarna matchar prognoser
* Ha kontakt med fabrikerna för att ordrarna ska komma i tid
* Hantera annan adhoc administration såsom prisändringar etc. i systemen

Tjänsten passar dig som vill ha en långsiktig och trygg anställning på ett spännande företag inom teknikbranschen. Du trivs i en roll där du får grotta ner dig i problemlösande arbete och orderhantering, samtidigt som du tycker om att arbeta i ett högt tempo och leverera god service till kunder. Troligen frodas du i en roll där du har ägandeskap över ditt arbete och gillar att driva på dina arbetsuppgifter på ett självständigt sätt.
Vi söker dig som

* Har tidigare dokumenterad erfarenhet av att arbeta med kundservice, administration och koordinering med datorn som främst arbetsverktyg
* Har minst en avslutad gymnasial utbildning
* Har god systemvana och lätt för att lära dig nya system och arbeta parallellt i dessa
* Kommunicerar felfritt på engelska och svenska i både tal och skrift då arbetsspråket gentemot kund främst är på engelska och det interna språket är svenska

Meriterande:

* Erfarenhet från en roll med orderhantering
* Kunskaper i andra språk
* Erfarenhet av arbete i Salesforce och/eller Oracle

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och under rekryteringsprocessen kommer du utvärderas på följande:

* Orädd
* Problemlösande
* Självgående

Övrig information

* Start: 10 januari eller enligt överrenskommelse
* Omfattning: Heltid, direktrekrytering
* Lön: Enligt överrenskommelse
* Placering: Sollentuna
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Poclains önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.

Information om företaget
Poclain är en av de största tillverkarna av hydrauliska komponenter I världen. Företaget sysselsätter cirka 2400 personer och har 9 produktionsenheter på 3 kontinenter. Poclain Hydraulics har en stark innovationskultur, högutbildade ingenjörer och en djup erfarenhet som sammantaget leder till utveckling av kvalitativa produkter samt system. Mer än 20 kommersiella dotterbolag bemannade med försäljnings-, applikationsingenjörer samt kundsupport tillsammans mer ett nätverk med över 200 distributörer säkerställer lokalt stöd till kunder runt om i världen. Det skandinaviska kontoret grundades i 2002 och är idag är det ett av de mest framgångsrika kontoren inom koncernen med starka försäljningsresultat. Försäljningen har främst varit inriktad på skog, anläggningsutrustning och marina sektorn, men de senaste åren har även andra marknadssegment utvecklats, till exempel gruv-, materialhanterings- och industrisegmenten.
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 15060859-SE