Jobbet Säljare till Advantech i Stockholm har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

Säljare till Advantech i Stockholm publicerad av TNG

Heltid
Stockholm
4 ansökningar

Arbetsbeskrivning

Brinner du för försäljning och teknik samt vill vara med och etablera Advantechs Nordiska huvudkontor i Stockholm? Sök redan idag!

Som säljare hos Advantech får du en både spännande och utmanande roll med möjligheten att arbeta brett och omväxlande inom försäljning. Du kommer att ha stora utvecklingsmöjligheter inom ett globalt och högteknologiskt företag. Advantech erbjuder innovativa inbyggnadsdatorer, automationsprodukter (Embedded IoT) och lösningar till en rad olika branscher. Här får du vara med och utveckla din roll samtidigt som du bidrar till Advantechs fortsatta tillväxtresa i Norden. Lockas du av en spännande roll inom försäljning med stora möjligheter att utvecklas? Har du ett starkt intresse för IT och teknik? Då är det dig vi söker, välkommen med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Advantech med huvudkontor i Taiwan är ett globalt och högteknologiskt företag med 8000 medarbetare världen över som sedan en tid tillbaka etablerat sig på den Nordiska marknaden. Här finns stora möjligheter för dig som brinner för försäljning och vill vara med på en spännande och innovativ resa där du tillsammans med den nordiska säljavdelningen får möjlighet att delta i den fortsatta etableringen av det Nordiska huvudkontor i Kista. För dig med rätt driv och intresse för försäljning och teknik innebär tjänsten stora utvecklingsmöjligheter. Tjänsten startas med en 3-4 veckor lång introduktionsutbildning där delar av utbildningen sker på Advantechs kontor i Tyskland och Holland, utöver detta kan även andra resor utanför Sverige vara aktuellt. Advantech erbjuder på sikt stora möjligheter till karriärsutveckling där det för rätt person även kan erbjudas möjligheten att få delta i ett internt Trainee program.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

  • Sälja och supportera befintliga och nya kunder via telefon, e-post och online-chatt
  • Utveckla långsiktiga relationer och öka försäljningen av befintliga kunder
  • Förbereda och förhandla försäljningsvillkor och avtal
  • Prospektera nya affärsmöjligheter i Norden samt öka resultatet för befintliga kunder
  • Bevaka årliga försäljningsutsikter för att nå uppsatta försäljningsmål
  • Samarbeta och stötta Key Account Managers och Channel Managers
  • Administrativt stöd inom kontoret med att t ex koordinera kundevent och konferenser samt organisations- och logistikstöd

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

I rollen som innesäljare blir du en del av avdelningen Advantech Online Sales Team - Embedded IoT och kommer tillsammans med den nordiska försäljningschefen och ytterligare två kollegor fortsätta att bygga upp den nordiska verksamheten i Stockholm. Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i Kista Business Park med närhet till goda kommunikationer och service. Tjänsten är på heltid och är tänkt att starta 1 augusti, du arbetar kontorstider 8-17 med möjlighet till flextid. I denna rekrytering blir du anställd direkt hos Advantech som tillämpar 6 månaders provanställning. Lön utgår med en fast del samt provision.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har lägst gymnasial utbildning alternativt högskoleutbildning inom ekonomi, teknik eller IT. Högskoleutbildning är meriterande för rollen men inte ett krav, vi ser dock gärna att du brinner för försäljning och har ett starkt intresse för teknik och IT samt god erfarenhet och kunskap inom området. Det är även meriterande om du har erfarenhet från liknande roll inom försäljning, kundservice eller support, gärna från IT eller teknik branschen. Du är duktig på att skapa goda och långsiktiga relationer, är kommunikativ via både telefon och e post samt känner dig bekväm med att ringa utgående samtal.

Som person är du social, driven och serviceorienterad. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt samt van att arbeta självständig med många kontaktytor. Det är viktigt att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och behärskar du dessutom något av de övriga nordiska språken är det ett plus.Vi förutsätter också att du har god systemvana samt erfarenhet av Officepaketet. Har du även erfarenhet från Salesforce eller annat CRM system är detta meriterande.

INTRESSERAD?

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Referens

EE1096BA5BCA49B08271D20602A83A2F

Om företaget

Läs mer om vårt rekryteringsföretag och bemanningsföretag.

TNG är ett rekryteringsföretag och bemanningsföretag som rekryterar fördomsfritt. Läs mer här.

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till