Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Receptionist/ Löne-assistent till Backer AB jobb i Hässleholm på Academic Work

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Receptionist/ Löne-assistent till Backer AB på Academic Work

Receptionist/ Löne-assistent till Backer AB

Academic Work Hässleholm, Skåne län Heltid
Har du erfarenhet av administrativt lönearbete? Tycker du dessutom om att möta nya människor och leverera högkvalitativ service? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker nu en glad och flexibel person som är intresserad av att ta sig an en omväxlande roll med ansvarsområden inom både reception och lön.


Om tjänsten
Backer AB ingår i den svenska börsnoterade värmekoncernen NIBE Industrier och sysselsätter ca. 325 personer inom utveckling, tillverkning och försäljning av intelligenta lösningar för elvärme och energireglering. Enheten i Sösdala utgör tillika huvudkontor för affärsområdet NIBE Element, vars verksamhet omfattar ca 70
enheter förlagda i Europa, Asien, Australien samt Nord- och Centralamerika. Deras lösningar levereras till kunder inom flera olika branscher och fungerar som en viktig del i kundens färdiga produkter likväl som i tillverkande processer.

I tjänsten som Backers nästa receptionist/ löne-assistent erhåller du en 50/50 position där du på daglig basis får serva externa konsumenter likväl som internt anställda. Under första tiden i rollen kommer du dessutom få assistera vid implementering och digitalisering av nya system. För att lyckas i rollen är du lättlärd, kan ta självständigt ansvar och är duktig på att föra dialog med olika människor.

Du erbjuds

* Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Backer AB. Tjänsten är heltid på 6 månader. Efter de första 6 månaderna har du goda chanser att bli rekryterad internt.

Arbetsuppgifter

* Öppna receptionen på morgonen
* Växel - svara i telefon och koppla vidare samtal
* Frankera post
* Bemöta personal samt hjälpa med blanketter, arbetskläder, kontorsmaterial etc.
* Assistera under lönekörning
* Testköra lönesystem

Du kommer även få upprätta listor i Excel och Worddokument.
Vi söker dig som

* Har två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (minst 1 år löneadministrering)
* Tidigare arbetat i systemet AGDA alt. Fortnox
* Obehindrat kan kommunicera på Svenska och Engelska i tal och skrift
* Har körkort

Meriterande:

* Kan växelsystemet TRIO
* Har tillgång till egen bil

Som person är du:

* Serviceinriktad
* Självgående
* Ansvarstagande

Övrig information

* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Fabriksgatan 11, Sösdala
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Backers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Information om företaget
Backer ser sitt miljöansvar i hela förädlingskedjan och strävar efter att minska sina produkters miljö- och klimatpåverkan under hela livscykeln. Deras långsiktiga strategi är att tillverka hållbara energilösningar i världsklass och därigenom bidra till omställningen mot ett mer hållbart samhälle med minskat koldioxidavtryck.

Läs mer om Backer och arbetet de utför här!
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 15063963-SE