Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Receptionist / Office coordinator till Layher jobb i Stockholm på Bravura

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Receptionist / Office coordinator till Layher på Bravura

Receptionist / Office coordinator till Layher

Bravura Stockholm, Stockholms län Heltid

Är du en driven och serviceorienterad person som vill jobba i hjärtat av ett familjärt och världsledande företag? Söker du en stimulerande arbetsplats där du får arbeta socialt och växa tillsammans med dina kollegor? Layher erbjuder en nyckelroll i en spännande och fartfylld miljö!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på 12 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Layher har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Layher en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Layher är ett familjeägt företag som startades 1945 och är världsledande inom tillverkning och försäljning av ställningssystem, väderskydd samt scener och läktare. Layher är experter på området och levererar hyr- och försäljningslösningar av högkvalitativa ställningar till företag inom bland annat processindustrin, evenemang samt bygg och anläggning. Produkterna skapar relevanta och kvalitativa lösningar för kundens specifika behov. Produktutvecklingen och tillverkningen sker i egna fabriker i Tyskland och företaget har säljbolag i över 42 länder med totalt 2200 anställda. Lahyers anda präglas av hög kvalitet och leveranssäkerhet med ett stort kundfokus. Utöver produkter erbjuder Layher också teknisk support samt praktiska utbildningar för sina kunder.

Layhers huvudkontor ligger placerat i Upplands Väsby och består i dagsläget av 28 medarbetare. De söker nu en receptionist som ska representera företaget utåt! För mer information, besök www.layher.se.

Layher erbjuder generösa förmåner till sina anställda i form av friskvårdsbidrag, företagshälsovård samt förmåner via Benify. Layher erbjuder en modern och trevlig arbetsplats i en spännande och fartfylld miljö med stark sammanhållning och sunda värderingar med regelbundna kick-offer och andra gemensamma aktiviteter.

Arbetsuppgifter

Som receptionist hos Layher sitter du centralt i verksamheten och representerar företaget utåt. Du tar emot kunder på plats och ansvarar för inkommande samtal och mail. Du svarar på kunders frågor alternativt slussar dem vidare till rätt kontaktpersoner på företaget. Vidare ser du till att lokalerna hålls i fint skicka samt tar hand om kontorsförrådet och ansvarar för inköp av diverse kontorsmaterial och elektronik. När utbildningar hålls för kunder ansvarar du för beställning av mat och dryck, dukning samt att hålla ordning på deltagarlistor. Slutligen så ingår det i rollen en del administrativa uppgifter såsom att sköta fakturascanning, uppföljning samt arkivering av fysiska dokument. Layers marknadsavdelning kan också komma att behövs stöttning i administrationen rörande webshopen. Om du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet av löpande bokföring i form av leverantörsreskontra kan du komma att få arbeta delvis även med det om så önskas.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Goda erfarenheter av Microsoft Office
• Tidigare erfarenhet av liknande roller är mycket meriterande

Du som söker tjänsten som receptionist hos Layer är en driven person som tycker om att arbeta i en fartfylld miljö och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du är strukturerad och självständig i ditt arbete och har därmed förmågan att planera samt fatta beslut på egen hand. Du är en social och serviceinriktad person med en lättsam och positiv attityd som trivs med att arbeta socialt både internt och externt och därmed ha ett stort kontaktnät kring dig på din arbetsplats.

Övrig information

Start: Januari
Plats: Upplands Väsby, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna [ Link removed ]

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: 1528111162772.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [ Link removed ] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Receptionist, office manager, office coordinator, kontor, administration, löpande bokföring, leverantörsreskontra, fakturahantering, Microsoft Office, kundservice, service, Layher, Upplands Väsby, heltid

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 3528201