Jobbet Purchasing Manager har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Purchasing Manager publicerad av Michael Page

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Rollen som Purchasing Manager innebär att ta ett helhetsansvar för inköpet och stötta projektavdelningen samt serviceavdelningen i faserna sälj, teknik & design och projekt (leverans) med fokus på kategorier så som entreprenad (el, bygg, släckningsutrustning) samt inköp av allt från enkelt material till dyr avancerad utrustning

Information om kunden

Coromatic säkrar tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation för verksamhetskritiska anläggningar. Vi tillhandahåller hög tillgänglighet och produktivitet för våra kunder, vi räddar liv genom oavbruten drift 24/7, och optimerar energianvändningen för minsta möjliga miljöpåverkan.

Företagets kunder finns inom en mängd olika branscher som exempelvis bank och finans, sjukvården, försvaret och många andra organisationer där tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation är avgörande. Coromatic erbjuder rådgivning, underhåll och service. Vi designar, bygger och driver våra kunders tekniska infrastruktur med fokus på energieffektivitet.

Coromatic har mer än 500 anställda och har levererat lösningar och tjänster till mer än 5000 företag i Norden.

Beskrivning

Som Purchasing Manager på Cormatic ansvar du för att samordna, utveckla och driva strategiskt inköpsarbete samt delta i projektaffärer och serviceåtaganden med operativt och projektinköp. Du arbetar för att att säkerställa flöden med ansvar för tillhörande administrativa samt logistiska processer och systemunderhåll. Det innebär även koordinering med andra bolag i Coromatic Group inom vissa materialkategorier

Arbetsuppgifter:

  • Etablera, utveckla och underhålla en inköpsprocess som är en integrerad del av Coromatic Groups strategi, processer och kvalitetssystem

  • Kontinuerligt analysera, utvärdera och utveckla leverantörer med avseende på kvalité, total kostnad Life Cycle Analysis och leveransförmåga

  • Genomföra förhandlingar för att säkra ett effektivt inköp i enlighet Coromatics strategi, långsiktiga mål och strategier så att en hållbar leverantörsbas utvecklas

  • Säkerställa att den interna kontrollen, Code of Conduct och Life Cycle Analysis (LCA) efterlevs och tillämpas i alla delar av Coromatics leverantörskedja

  • Säkra operativa flöden för en effektiv produktion och optimala lagernivåer

  • Driva strategisk förhandling- och inköpsarbete kategoristyrning

  • Leverantörsutveckling, godkännande av nya leverantörer och årlig uppföljning av kritiska leverantörer

  • Operativ styrning och säkring av logistikprocesser och flöden

  • Utveckling av processer och systemstöd

  • Ekonomisk uppföljning av inköp gentemot kalkyl i projekt

  • Driva eventuella reklamationer mot leverantörer


Sökandes profil

Kravprofil:

  • Dokumenterad erfarenhet av att av strategiskt inköp och/eller projektinköp inom relevanta kategorierna på två eller fler tidigare arbetsplatser
  • Erfarenhet av leverantörsutveckling, leverantörsbedömningar, förhandling, avtalshantering och kvalitetsledning
  • Driven, positiv och utåtriktad med en god känsla för stakeholder management
  • Förmåga och erfarenhet av att förvalta och utveckla operativa administrations-, inköps- och logistikprocesser
  • Erfarenhet av entreprenadupphandlingar (AB, ABT, ABK) meriterande

Jobberbjudande

Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Oscar Eidering på
0733 589 281 /


Välkommen med din ansökan!

Referens

124428/001

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till