Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Projektadministratör med intresse för ekonomi jobb i Stockholm på Academic Work

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Projektadministratör med intresse för ekonomi på Academic Work

Projektadministratör med intresse för ekonomi

Academic Work Stockholm, Stockholms län Heltid
Vill du kliva in i en dynamisk och spännande roll på ett växande företag? Drivs du av att ha många kontaktytor och har ett sinne för administrativa arbetsuppgifter? Sök rollen som projektadministratör redan idag!


Om tjänsten
I rollen som administratör åligger ett ansvar för administrativa funktioner på företaget och dess dotterbolag. Rollen innefattar ett brett ansvarsområde - bland annat hantering av leverantörseskontra och inköpsorders. I rollen ingår också ansvar för arbetsmoment inom HR - och IT administration samt kontor. Utöver detta kommer du att arbeta med att utveckla rutiner och processer och rollen kommer att utvecklas löpande med pågående verksamhet. I steg 1 är rollen mer inriktad på administrativa arbetsuppgifter. Några av saker du kommer att göra när rollen sedan får en mer ekonomisk karaktär:

* Sammanställa underlag till projektrapporter, ta fram underlag, göra uppföljningar.
* Arbeta med leverantörsreskontra och inköpssystem: viss kontering, kontroll och avstämningar i projekt
* Hantera administration av WEBB-tid (intern - och externtimmar)
* Förbereda verifikationer för vidarefakturering och fakturering.
* Registrera och arkivera kontrakt samt avtal.

Du erbjuds

* En fot in på ett spännande bolag i tillväxt
* En varierande och spännande roll med många kontaktytor och varierande arbetsuppgifter

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

Arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att jobba med en blandning av administrativa arbetsuppgifter varvat med arbetsuppgifter kopplade till ekonomi. Det är därför bra om du är intresserad av båda delarna, och du kommer att få en möjlighta tt växa tillsammans med rollen.

Några av saker du kan komma att göra:

* Sammanställa underlag till projektrapporter, ta fram underlag, göra uppföljningar.
* Hantera leverantörsreskontra och inköpssystem: viss kontering, kontroll och avstämningar i projekt
* Hantera administration av WEBB-tid (intern - och externtimmar).
* Förbereda verifikationer för vidarefakturering och fakturering.
* Registrera och arkivera kontrakt samt avtal.
* Vara back up till office manager ( t ex hantera visumansökningar och resor till projekt)

Vi söker dig som

* Har slutfört en utbildning inom ekonomi/bokföring alternativt administstraton.
* Är flytande i det svenska och engelska språket i tal och skrift
* Har god datavana och kunskap inom Office 365 och kan framförallt hantera XLS
* Tidigare arbete inom bolagsadministration, bokföring, HR eller office admin är meriterande.

Som person är du

* Självgående
* Flexibel
* Strukturerad

Övrig information

* Start: Enligt överenskommelse
* Arbetsgrad: Heltid, långsiktigt
* Plats: Stockholm
* Kontaktinformation: Denna rekryteringsprocess genomförs av Academic Work. Som önskemål från vår kund så kommer alla frågor gällande tjänsten att hanteras av rekryteringsteamet på Academic Work.

Vår urvalsprocess är kontinuerlig och annonsen kan stängas innan rekryteringsprocessen är klar om vi har gått vidare till screening- eller intervjufasen.
Information om företaget
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 15063674-SE