Jobbet Produktkommunikatör för uppdrag i Skaraborg har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Produktkommunikatör för uppdrag i Skaraborg publicerad av Randstad AB

Part-Time
Skara

Arbetsbeskrivning



arbetsbeskrivning.

Nu söker vi en produktkommunikatör för uppdrag i Skaraborg. Har du minst 6 månaders erfarenhet som produktkommunikatör eller liknande uppdrag? Har du stort säljfokus och har lätt för att förstå vad kunden vill veta om olika produkter? Skulle du dessutom beskriva dig som en lagspelare som skapar rätt förutsättningar för andra roller i teamet genom ditt arbete? Då har vi rätt tjänst för dig! Välkommen med din ansökan redan idag.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


ansvarsområde.

I rollen som produktkommunikatör kommer du ha en viktig roll i produktutvecklingsprocessen. Du kommer analysera produkter utifrån ett kommunikativt perspektiv samt skriva texter till förpackningar. Ditt analysarbete ska tydliggöra vad som behöver kommuniceras om produkten och i vilken prioriteringsordning. Detta kommer ligga till grund för textproduktion till förpackning, förpackningsdesign och annan kommunikation av produkten.

Ditt arbete ska bidra till att slutkunderna upplever det lätt att välja rätt produkt utifrån deras behov och att produktens fördelar blir tydliga.


arbetstider.

Heltid, vardagar 08.00 – 17.00


kvalifikationer.

Här behöver du:
  • Högskoleutbildning inom marknadsföring, kommunikation, försäljning eller annan utbildning som är relevant för uppdraget.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
  • Kunskaper eller tidigare erfarenheter av försäljning, sortimentsarbete och projektledning är meriterande.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


erfarenhet.

Minst 6 månaders erfarenhet från en liknande roll och relevant utbildning.


ansökan.

2020-11-01, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Alexander Pihl, Konsultchef, [ Email address blocked ]

Referens

201236340

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till