
Regionchef till Albert Berner Montageteknik
SYDVÄSTRA SVERIGE
Berner befinner sin i en expansiv fas och söker nu en regionchef till vår Byggdivision i Södra Sverige. Då arbetet till stor del är ute på fältet är lämplig placeringsort inom regionen.
Sydvästra Sverige; någonstans i eller mellan Jönköping, Göteborg eller Malmö.
Vi letar efter en affärsdriven person med stor portion av mod och passion som älskar att leda och utveckla sina medarbetare. Vi är en framåtlutad säljorganisation och arbetar med professionell och personlig rådgivning till våra kunder. Med ett brett sortiment av kvalitetsprodukter och servicekoncept hjälper vi våra kunder nå framgång i sina verksamheter.
Att vara regionchef på Berner innebär att du kommer arbeta nära våra kunder och agera som rådgivande representant en stor del av din arbetstid. För att lyckas i rollen behöver du ha en god samarbetsförmåga, vara effektiv och strukturerad. Vi letar efter en person med positiv inställning och är van att uppnå sina mål. Syftet med rollen är att du ska vara en operativ ledare som ansvarar för regionen. Du tränar och leder ett team som består av sju till tio representanter. Du delar erfarenheter, kunskaper och utvecklar ditt distrikt samt positionerar Berner som ett premium omni-channel brand på marknaden. Du driver tillväxt genom ökad kundplattform och ökad kundlojalitet.
Albert Berner Montageteknik AB är ett svenskt dotterbolag till den internationellt etablerade Berner gruppen. Berner gruppen är ett ledande företag inom direktförsäljning av förbrukningsmaterial, tjänster och verktyg för yrkesverksamma inom bygg-, fordon och industrisektorn.
Dina arbetsuppgifter
- Prioritera vardagen i ditt distrikt genom att aktivt styra ditt team och uppnå budget
- Analysera och med fokus på de KPIér som driver försäljningen, först och främst driva försäljning genom alla säljkanaler och aktivera planer för dina säljare
- Motivera och utveckla medarbetare genom proaktiv återkoppling, coaching och målsättningar månadsvis
- Kontinuerligt utvärdera säljarnas ruttplaner, balansera tiden på befintliga och nya kunder
- Utvärdera data från CRM och säljrapporter
- Ha individuella månatliga samtal med fokus på resultat och förbättringsområden
Dina kvalifikationer
- Du är en Performance manager med fokus på säljstyrning genom KPIér
- Ledarerfarenhet med bra förmåga att motivera medarbetare
- Utveckling av team genom aktiv coaching
- God samarbetsförmåga och speglar företagets strategier till operationella planer
- En lagspelare som har hög uthållighet och är självgående
- Gärna erfarenhet av försäljning B2B inom bygg eller att du tidigare arbetat inom branschen
Vi erbjuder dig
- E-learning med över 200 kurser inom sälj- och produktutbildning samt personlig utveckling
- Fast månadslön + bonus
- Tjänstepension
- Tjänstebil
- Friskvårdsbidrag och subventionerad lunch
Om anställningen
- Heltid
- 6 Månaders provanställning
- Månadslön + årsbonus
Vår personal är viktig för oss och vi tror på en bra balans mellan jobb och fritid och erbjuder därför både flexibla arbetstider och möjlighet till att arbeta på distans.
Om du söker efter en ny utmaning och känner att denna beskrivning passar bra ser vi fram mot din ansökan. Rekrytering kommer att ske löpande för dessa tjänster.
Är du intresserad så tveka inte att söka via länken nedan. Rekryteringsprocessen sker via löpande urval. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Robert Bergqvist, regionschef bygg, 0708 8682 94 [ Email address blocked ] eller Anna Skoog, HR chef på telefonnummer 070 838 81 62 eller via [ Email address blocked ]
Varmt välkommen med din ansökan!
Job ID: 42c9d51f72074590b4922c7ec75b05