Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Procure-to-Pay (PTP) specialist jobb i Stockholm på Michael Page

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Procure-to-Pay (PTP) specialist på Michael Page

Procure-to-Pay (PTP) specialist

Michael Page Solna, Stockholms län Heltid

Michael Page Finance & Accounting söker nu en driven Procure-to-Pay (PTP) redovisningsassistent. Som PTP specialist kommer att utföra operativa uppgifter relaterade till PTP -processen för den skandinaviska enheten (inklusive Sverige, Danmark och Norge), nämligen skapandet av inköpsdokument i SAP/SRM, med fokus på noggrannhet av data och om efterlevnad av alla interna och externa krav samt kontinuerlig optimering av dessa processer.

Information om kunden

För kunds räkning söker Michael Page Finance & Accounting en PTP Accountant inom ett IT-bolag där du kommer att ingå i det nordiska Procure-To-Pay teamet som kommer att ansvara för den operativa framgången för upphandlingssaktiviteten i regionen för återkommande anskaffningar och betalningar, baserad i Solna för region Norden.

Beskrivning

Michael Page söker nu en driven Procure-to-Pay (PTP) redovisningsassistent. Som PTP specialist kommer att utföra operativa uppgifter relaterade till PTP -processen för den skandinaviska enheten (inklusive Sverige, Danmark och Norge), nämligen skapandet av inköpsdokument i SAP/SRM, med fokus på noggrannhet av data och om efterlevnad av alla interna och externa krav samt kontinuerlig optimering av dessa processer.

Dessutom kommer redovisningsassistenten att vara involverad i projekt och andra uppgifter och ansvarar inom redovisningsteamet.

För att lyckas i rollen som Procure-to-Pay (PTP) specialist hos vår kund behövs ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du måste även ha ett flexibelt förhållningssätt och trivas med att hantera många olika arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Är du dessutom en positiv och service orienterad person som har lätt för att samarbeta med andra, tror vi att du kommer trivas mycket bra hos vår kund!

Dina arbetsuppgifter kommer vidare att innefatta:

  • Utför Procure-to-Pay (PTP -relaterade processer
  • Leverantörs- fakturabehandling, se till att bokföringsuppgifterna är korrekta.
  • Skapande av inköpsorder, se till att bokföringsuppgifter och säkerhetskopior är korrekta.
  • Leverantörens huvudadministratör, Skapa nya leverantörer, uppdatera befintliga leverantörer, hantera förfrågningar från affiliate.
  • Begärare för brådskande betalningsprocesser.
  • Verifiera riktigheten av dagliga inkommande fakturor och andra bokföringsdokument eller poster. Kontakta leverantörer när det behövs för uppföljningsfrågor.
  • Stämma av poster med interna företagets anställda och ledning, eller externa leverantörer eller kunder & undersöker tvivelaktiga data.
  • Ge helhetsservice och vidarebefordra förfrågningar och felsökning till relevant avdelning eller länkpunkt.
  • Insyn för rapportering av insyn, vilket säkerställer noggrannhet och fullständighet av data.
  • Deltagande i andra redovisningsuppgifter och processer (t.ex. övervakning av efterlevnad, förberedelse av revision, rapportering.
  • Deltagande i olika projekt t.ex. förvärvsintegration, kontinuerlig förbättring.

Sökandes profil

Du bör inneha en relevant utbildning inom ekonomi kombinerad med minst ett - tre års beprövad erfarenhet inom PTP accounting eller liknande arbetsuppgifter. Flytande svenska och engelska i tal och skrift, meriterande om du förstår norska eller danska.

Som person är du analystik, innovativ, lösningsorienterad och har förmågan att utveckla starka arbetsrelationer. Förmåga att på ett självständigt sätt översätta och omvandla relevant data till affärsinformation som kan användas för att driva och utmana operativt beslutsfattande. Vidare är du kommunikativ, organiserad och systematisk med högt fokus på att uppnå resultat.

Du har djup kunskap om orderhantering och en viss redovisningskunskap (särskilt leverantörsreskontra och utbetalningar). Krav är även att du arbetat med ERP-system angående PTP-processer.

För att lyckas i rollen har du har god erfarenhet av liknande roll. Vidare har du erfarenhet av att utveckla processer och arbetssätt samt mycket goda kunskaper i MS Office och Excel. Ditt process- och systemintresse är stort och det är starkt meriterande. På ett personligt plan är du engagerad, noggrann, prestigelös, analytisk, proaktiv och tycker om att arbeta med andra. Du drivs av effektivisering och vill vara med och driva utvecklingen i bolaget.

  • Relevant utbildning och beprövad kunskap inom redovisning/ekonomi
  • 1 - 3 års erfarenhet av redovisning/inköpsrelaterad roll
  • Pragmatisk och lösningsorienterad arbetsstil
  • Stark teknik och databasförmåga
  • Goda Excel -färdigheter
  • SAP/SRM -miljöerfarenhet är ett plus
  • Svenska och engelska läs- och skrivkunskaper är obligatoriska, danska och/eller norska är ett plus

Jobberbjudande

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag 2020-08-31, ansök därför så snart som möjligt, ansökan sker via www.michaelpage.se. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Daniel Gyllendahl på Michael Page Finance & Accouting +46 73-074 86 26,

Michael Page är en av de globalt ledande aktörerna inom rekrytering av kvalificerade specialister och chefer för både permanenta, temporära och interima uppdrag. I över 45 år har vi hjälpt både kunder och kandidater att växa genom att erbjuda kvalitativa tjänster och har varit drivande i utvecklingen av standarden inom specialistrekrytering. Vi har nu 156 kontor i 36 länder runt om i världen.

Michael Page som är en del av PageGroup har byggt upp ett brett nätverk, både lokalt här i Sverige och internationellt, genom ständig kontakt med yrkesverksamma inom våra specialistområden. Dessa kontakter tillsammans med innovativa metoder för att hitta nya talanger utmärker oss från andra rekryteringsföretag. För att kunna garantera en effektiv rekryteringsprocess försöker vi alltid förstå våra kunders organisation, kultur och speciella behov samt ha djup kunskap om de aktuella förhållandena på arbetsmarknaden.

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: JN -082021-3558228