Jobbet Processpecialist inom ekonomi / IT till Shared Service Center har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Processpecialist inom ekonomi / IT till Shared Service Center publicerad av Bravura

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du en ekonom med erfarenhet av leverantörs - eller kundreskontra som får energi av att arbeta tillsammans med andra? Vill du arbeta med förbättring av IT-processer inom ekonomi? Vi söker dig som vill vara med och fortsätta utveckla Sveriges mest framgångsrika Shared Service Center.

Om företaget

Företaget är den nya generationens telekomföretag. Deras cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. De är knytpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. De har bestämt sig för att förändra IT-och telekomindustrin och föra världen närmare deras kunder.

Arbetsuppgifter

Syftet med rollen som processpecialist är att arbeta gentemot teamet samt övriga delar av koncernen för att förbättra IT – processerna och arbetssätten inom främst kundreskontraflödet. Du kommer att se över befintliga arbetssätt och processer som finns i organisationen kopplat till kundreskontraflödet, göra en analys samt sätta upp nya rutiner för hur man ska arbeta med dessa arbetsmoment och processer framåt. Som en naturlig del i arbetet förväntas du att ge förstklassig support och att komma med förslag hur interna processer kan effektiviseras och förbättras.

Formella krav

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi • Minst tre års arbetslivserfarenhet från ekonomi där du arbetat med kund- eller leverantörsreskontra i större flöden • God vana och förståelse inom IT • Mycket goda kunskaper i Excel • Mycket meriterande med erfarenhet av SAP • Flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift För att lyckas i rollen tror vi att du som söker är en person som vill ta ansvar för ditt eget arbete och driva det självständigt framåt och till avslut. Du är relationsorienterad och har en god samarbetsförmåga. Att ta egna initiativ och att starta nya projekt ser du som motiverande och du ser dig själv i en ansvarstagande roll där du får ta egna beslut. Ditt arbetssätt är strukturerat och du trivs i roller där du arbetar tillsammans med kollegor för att utveckla rutiner och processer.

Övrig information

Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju. • Det här är ett konsultuppdrag på heltid som är tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos kundföretaget. Start: Enligt överenskommelse Plats: Solna, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: ekonomiassistent, ekonomisupport, ekonomi, leverantörsreskontra, Stockholm, support, SAP, internsupport, service, ekonomisupport, reskontra, heltid, IT, administration, system, ekonom, kundreskontra, stockholm, heltid, process, processpecialist, redovisningsekonom, redovisning

Referens

2475801

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till