Jobbet Parts Specialist / Administration / Ordermottagning har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Parts Specialist / Administration / Ordermottagning publicerad av Bravura

Heltidsanställd
Malmö

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av administrativt och koordinerande arbete och samtidigt ett övertygande tekniskt intresse? FANUC som är världsledande inom sitt område erbjuder dig en utvecklande roll. Vi söker en kommunikativ och handlingskraftig person till FANUCs reservdelsavdelning.

Om företaget

FANUC, som är världsledande inom robotar och fabriksautomation, är just nu i en spännande resa. Företaget grundades i Japan och ska nu expandera deras nordiska marknad ytterligare. Globalt består bolaget av totalt 7000 medarbetare, FANUC Nordic AB har i dagsläget 45 medarbetare. FANUC Nordic har redan kontor i Stockholm, Odense och Helsingfors. I Malmö är FANUC igång med att bygga ett nytt nordiskt huvudkontor som ska stå klart i höst. Här i Malmö blir du en del av ett dynamiskt team där alla har ett högt engagemang. Här har du möjlighet att arbeta med framtidens produkter så som robotar, maskiner inom metallbearbetning, formsprutning och CNC styrsystem. Hos FANUC råder en mångsidig och dynamisk företagskultur som drivs av framsteg och ett högt arbetstempo. Du kommer att arbeta i ett mycket engagerat team med drivna och passionerade kollegor.

Arbetsuppgifter

Med telefon och mail som främsta verktyg tar du emot ordrar och förfrågningar från kunder, såväl direkt som indirekt. Ditt övergripande ansvarsområde är att se till att kunden får sina önskade reservdelar samt att löpande informera dem om statusen. På sikt förväntas du ha övergripande koll på FANUCs olika reservdelar och kan därför ge råd till kunder och tekniker om alternativ. I den här rollen får du möjlighet att utvecklas i takt med att du lär dig arbetsuppgifterna. Med tiden får du större inblick i olika maskiner och även större förståelse för deras system och ritningar.

Formella krav

• Arbetslivserfarenhet av administrativt och koordinerande arbete • Erfarenhet av att arbeta i en teknisk bransch, alternativt ett övertygande intresse för teknik • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, annat nordiskt språk (meriterande) • God datorvana och erfarenhet i affärssystem, J D Edwards (meriterande) Utöver din koordinerande förmåga ser vi att du är en handlingskraftig person som alltid slutför det du påbörjar. Du är lösningsfokuserad, strukturerad och har lätt för att snabbt byta fokus när förutsättningarna plötsligt förändras. Eftersom arbetet innebär mycket kommunikation, såväl internt som externt, har du därtill fallenhet för att ta olika människor och ser vikten av att löpande informera kunder och kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Övrig information

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att FANUC har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och FANUC en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Start: Enligt överenskommelse Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Parts specialist, ordermottagning, reservdelar, reservdelshantering, orderhantering, backoffice, koordination, administration, logistik teknik, styrsystem, JD Edwards, Malmö, heltid

Referens

2468501

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till