Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
Nej tack
SE
Vad vill du jobba med?

Ordermottagare till Saab job in Linköping at Framtiden

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Ansök på företagets hemsida

Du flyttas till en extern webbplats för att ansöka.

Ange din e-postadress nedan för att få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Ordermottagare till Saab på Framtiden

Ordermottagare till Saab

Framtiden Linköping, Östergötlands län Heltid
Ansök på företagets hemsida

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

Arbetsuppgifter:

Som ordermottagareinom Customer Desk är man Produktionsorganisationens
gränssnitt mot såväl interna som externa kunder. Du kommer att jobba i ett team
som gemensamt ansvarar för att ta emot och handlägga förfrågningar och
beställningar på hårdvara, resurser, reklamation, reparationer etc. från Saabs kunder. Du har möjlighet och förväntas bidra till att de håller sitt åtagande
mot kund och ständigt förbättras att nå målbilder och krav. Innehållet i rollen
kan sammanfattas i följande ansvar:

- Ta emot och handlägga inkommande ärenden,
vilket bland annat innefattar beställningar av hårdvara, reparationer,
reklamationer och resurser.
- Säkra att resurser för uppdraget finns tillgängliga.
- Säkerställa att exportlicens finns för att sälja produkten till kund.
- Agera
kalkylsammanhållande samt prissätta och offerera.
- Följa upp och kravställa
produktionsavdelningen på att hålla åtagandet mot kund.
- Vara gränssnitt
mellan produktionsavdelningen och kunden.
- Vid leverans godkänna leveransen i
leveranssystemet där mycket av arbetet utförs i Saabs affärssystem IFS.

Krav:

- Vi söker dig med utbildning inom logistik och/eller relevant arbetslivserfarenhet.

-Du har goda kunskaper i Officepaketet och inom exportkontroll och
även erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem.

- Du behärskar engelska och svenska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper:
Du är driven, noggrann, lugn,
strukturerad, kundfokuserad samt serviceinriktad.

Villkor:
Start: 2021-09-01
Lön: Enl.ök
Ort: Linköping​


- Vi söker dig med utbildning inom logistik och/eller relevant arbetslivserfarenhet. -Du har goda kunskaper i Officepaketet och inom exportkontroll och även erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem.

Rekommenderade jobb

Ordermottagare till Saab
Framtiden Linköping Heltidsanställd
Produktutvecklare med sinne för aromer i Norrköping
Nordarom AB Östergötlands län - Norrköping Heltidsanställd
Ej angett
Spännande roll inom orderhantering och kundtjänst i Norrköping
Ekulf AB Östergötlands län - Norrköping Heltidsanställd
Ej angett
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Ansök på företagets hemsida

Job ID: 35955000036057233