Jobbet Orderadministratör till spännande bolag har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

Orderadministratör till spännande bolag publicerad av Lernia

Heltid
Göteborg
0,00kr/ år

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Just nu söker vi en Orderadministratör till vår kund som är ett internationellt bolag som är verksamma inom fastighetsbranschen. I denna roll ges du möjligheten att bidra till en god arbetsstämning som gör arbetsplatsen till ett roligt ställa att vistas på, både för dig och kollegorna. Har du en passion för administration och trivs med att arbeta med orderhantering? Har du erfarenhet av orderläggning samt har förståelse för en inköpsprocess? Då är detta uppdraget något för dig. Välkommen med din ansökan redan idag.

 

Arbetsuppgifter

Ditt huvudsakliga uppdrag är att arbeta med fakturauppföljningar samt hantera felaktiga fakturor och godsmottagningar. Du kommer även att registrera olika orders i syfte att effektiveras några av verksamhetens konton. Du kommer ha kontinuerlig kontakt med interna kollegor i landet samt ha leverantörskontrakt via system och telefon.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Uppdatera leverantörsdetaljer som exempelvis; VAT no, adresser, betalningsvillkor, mailadresser etc. för att upprätthålla leverantörsdatabasen.
  • Lägga till nya leverantörer för kontona.
  • Verka för att upprätthålla och följa inköpsprocesser och agera som informationskanal mot interna kollegor/kontona.
  • Informera leverantörer vad som krävs avseende fakturahantering etc.
  • Stötta med orderläggning och uppföljning av fakturor.

Din bakgrund

För att trivas i rollen har du erfarenhet av orderläggning och en förståelse för hela inköpsprocessen. Vidare besitter du god förmåga att kontakta leverantörer utifrån en verksamhets perspektiv. Du sätter dig enkelt in i nya datorsystem. Du är van vid teamarbete och kan med hjälp av din positiva inställning och driv få avdelningen att tillsammans uppnå ett optimerat resultat och samarbete. Slutligen trivs du med att arbeta i internationella miljöer samt talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen uppskattar du administrativa arbetsuppgifter samt att ta dig an och slutföra de utmaningar du ställs inför. Du ser samarbete som en självklarhet och förstår vikten av att varje medarbetare ska bidra på bästa sätt för ett lyckat utfall. Du har lätt för att prioritera ditt arbete och kan snabbt skifta fokus för att lösa de problem som uppstår. Vidare är du tydlig i din kommunikation samt professionell och förtroendeingivande i ditt bemötande. Slutligen är du initiativtagande i ditt sätt att arbeta och trivs med att agera problemlösande.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag

Omgående

Kontaktperson

Olivia Bengtsson

Olivia.bengtsson@lernia.se

Referensnummer

92250

Information

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Referens

29267

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Om du klickar på denna knapp så kommer vi att skicka dig e-post med liknande jobb dagligen (Övrigt - Göteborg).
Du kan avregistrera dig när som helst.