Jobbet Orderadministratör / Administratör / Tyska / Tysktalande har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Orderadministratör / Administratör / Tyska / Tysktalande publicerad av Bravura

Jobbet utgår om 2 dagar
Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Gillar du service, trivs du när du får ta egna initiativ och att leverera lösningar? Vill du arbeta med orderadministration? Vi söker nu en orderadministratör med goda kunskaper i tyska till ett företag inom verktygsmaskinbranschen.

Om företaget

Johan Nordström Verktygsmaskiner AB grundades år 1955 och arbetar som generalagent för världsledande tillverkare av tekniskt högkvalitativa produkter, företrädesvis från Tyskland, Schweiz och Japan. Företaget representerar främst tillverkare inom området spånavskiljande verktygsmaskiner, såsom svarvar, fräsmaskiner, slipmaskiner och fleroperationsmaskiner. Företaget har sitt kontor i Sollentuna.

Arbetsuppgifter

I rollen som orderadministratör hanterar och administrerar du maskin- och reservdelsordrar samt bevakar leveranser. Du ansvarar för att administrera flöden och ser till order blir offererade till kunder. Som orderadministratör arbetar du självgående och du har daglig kontakt med företagets kunder. Du arbetar huvudsakligen via telefon och mail som kontaktperson för både kunder och leverantörer. Kontakten med leverantörer sker primärt på tyska men även engelska. Inledningsvis kommer du få en introduktionsutbildning och på sikt finns det goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Formella krav

• Erfarenhet av orderhantering och/eller administration • Goda skriftliga och muntliga kunskaper i tyska, svenska och engelska • Goda kunskaper i Office-paketet • Meriterande med erfarenhet inom Visma För att trivas i rollen tror vi att du är en serviceinriktad person och förstår vikten av att skapa och bevara goda kundrelationer. Då rollen innebär mycket kundkontakt och en avlastande roll för dina kollegor ser vi att du trivs bra i kontakt med andra människor. Eftersom arbetet till stor del är självständigt är du duktig på att hantera och driva ditt eget arbete framåt. Vidare har du förmåga att hålla och skapa struktur i ditt arbete och vid problem funderar du fram bästa möjliga lösning.

Övrig information

• Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Johan Nordström Verktygsmaskiner har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Johan Nordström Verktygsmaskiner en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Start: Augusti Plats: Sollentuna, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: tyska, tysktalande, administration, ordermottagare, orderhantering, orderhanterare, leveransansvarig, Sollentuna, norrort

Referens

2453601

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till