Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Order To Cash Specialist till Internationellt storbolag i Solna jobb i Solna på Michael Page

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Order To Cash Specialist till Internationellt storbolag i Solna på Michael Page

Order To Cash Specialist till Internationellt storbolag i Solna

Michael Page Solna, Stockholms län Heltid

För kunds räkning söker Michael Page Finance & Accounting en Order To Cash Specialist där du kommer att ingå i det europeiska order-till-cash-teamet som kommer att ansvara för den operativa framgången för faktureringsaktiviteten i regionen för återkommande intäkter, baserad i Norden.

Stor möjlighet ges till hemarbete för rätt kandidat till detta jobb!

Information om kunden

För kunds räkning söker Michael Page Finance & Accounting en Order To Cash Specialist där du kommer att ingå i det europeiska order-till-cash-teamet som kommer att ansvara för den operativa framgången för faktureringsaktiviteten i regionen för återkommande intäkter, baserad i Norden.

Stor möjlighet ges till hemarbete för rätt kandidat till detta jobb!

Beskrivning

I din roll kommer du att hantera hela processen gällande avtalshantering av underhåll inom kundens skräddarsydda ERP-system. De funktionella aktiviteterna inkluderar att etablera kundkontrakt inom systemet, fakturering, hantering av kundfordringar och avstämning av konton i en sammanställd miljö.

För att lyckas i rollen som Order To Cash Specialist hos vår kund behövs ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du måste även ha ett flexibelt förhållningssätt och trivas med att hantera många olika arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Är du dessutom en positiv och service orienterad person som har lätt för att samarbeta med andra, tror vi att du kommer trivas mycket bra hos vår kund!

Dina arbetsuppgifter kommer vidare att innefatta:

  • Hantera end-to-end Order-to-Cash-processer och med hög kvalité samt leverera ett mycket gott resultat till dom befintliga kunderna hos företaget.
  • Hålla deadlines
  • Upprätta kundkontrakt enligt kundorder
  • Fakturering av licenser och underhåll samt andra återkommande intäktsprodukter
  • Kvalitetssäkring, beräkningar och fakturering
  • Hantera både intäkter och direkta kostnader mot upprättade poster
  • Ge support för ad hoc, månadsvis och årlig rapportering och KPI: er med Business Intelligence (BI)
  • Stöd till andra teammedlemmar, marknadsenheter runt om i Sverige med utbildning och support
  • Interagera proaktivt med alla funktionella områden i vårt ekonomiteam för att säkerställa att lämplig redovisning, finansiell rapportering och avveckling av inkomstfrågor uppnås
  • Hantera kundfordringar och inkassoavgifter.
  • Agera affärspartner till företagets intressenter, försäljningsavdelning etc

Sökandes profil

Du bör inneha en relevant utbildning inom ekonomi kombinerad med minst tre-fem års beprövad erfarenhet inom Order To Cash eller liknande arbetsuppgifter. Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du analystik, innovativ, lösningsorienterad och har förmågan att utveckla starka arbetsrelationer. Förmåga att på ett självständigt sätt översätta och omvandla relevant data till affärsinformation som kan användas för att driva och utmana operativt beslutsfattande. Vidare är du kommunikativ, organiserad och systematisk med högt fokus på att uppnå resultat.

Du har djup kunskap om orderhantering och en viss redovisningskunskap (särskilt kundfordringar och intäktsredovisning). Krav är även att du arbetat med ERP-system angående OTC-processer. Vidare har du genomgått en kommersiell utbildning med yrkeserfarenhet i en jämförbar tjänst, gärna inom ett företag inom IT/mjukvaruindustrin.

För att lyckas i rollen har du har god erfarenhet av liknande roll. Vidare har du erfarenhet av att utveckla processer och arbetssätt samt mycket goda kunskaper i MS Office och Excel. Ditt process- och systemintresse är stort och det är starkt meriterande. På ett personligt plan är du engagerad, noggrann, prestigelös, analytisk, proaktiv och tycker om att arbeta med andra. Du drivs av effektivisering och vill vara med och driva utvecklingen i bolaget.

Jobberbjudande

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag 2020-08-22, ansök därför så snart som möjligt, ansökan sker via www.michaelpage.se. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Daniel Gyllendahl på Michael Page Finance & Accouting +46 73-074 86 26,

Michael Page är en av de globalt ledande aktörerna inom rekrytering av kvalificerade specialister och chefer för både permanenta, temporära och interims uppdrag. I över 45 år har vi hjälpt både kunder och kandidater att växa genom att erbjuda kvalitativa tjänster och har varit drivande i utvecklingen av standarden inom specialistrekrytering. Vi har nu 155 kontor i 36 länder runt om i världen.

Michael Page som är en del av Michael Page Group har byggt upp ett brett nätverk, både lokalt här i Sverige och internationellt, genom ständig kontakt med yrkesverksamma inom våra specialistområden. Dessa kontakter tillsammans med innovativa metoder för att hitta nya talanger utmärker oss från andra rekryteringsföretag. För att kunna garantera en effektiv rekryteringsprocess försöker vi alltid förstå våra kunders organisation, kultur och speciella behov samt ha djup kunskap om de aktuella förhållandena på arbetsmarknaden.

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: JN -082021-2954842