Jobbet Operativ inköpare till väletablerat företag i Västerås! har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Operativ inköpare till väletablerat företag i Västerås! publicerad av Poolia

Heltidsanställd
Västerås

Arbetsbeskrivning


Har du tidigare erfarenhet inom inköp och besitter goda kunskaper i affärssystemet SAP? Se då hit! Just nu söker vi en Operativ inköpare för konsultuppdrag hos vår globala och välkända kund i Västerås. Uppdraget förväntas starta i mitten av september för att pågå till slutet av januari 2021, med eventuell möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Operativ inköpare ansvarar du för att säkerställa materialförsörjningen från företagets globala leverantörsbas till deras Robot-fabrik i Västerås.
I detta ingår att även samarbeta med kollegor på systerfabrikerna i Kina och USA då det i många fall köps från samma leverantörer.

I uppgifterna för dig som Operativ inköpare (/materialplanerare) ingår det exempelvis att:
•Bevaka, hantera samt följa upp leverantörsrelaterade materialbrister
•Kommunicera materialbrister & hot på kort och lång sikt med produktion & produktionsplanering
•Förse leverantörerna med materialprognoser och beställningar
•Mäta och följa upp leverantörernas leveransprestation (OTD) samt driva åtgärdsprogram mot de leverantörer som inte uppnår leveransmålen
•Genom effektiv materialplanering (ledtider, orderkvantiteter, säkerhetslager, leverantörssamarbete etc) optimera lagernivåer för att både uppnå en hög servicenivå till produktion och slutkund samt säkerställa en låg kapitalbindning.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Operativ inköpare söker vi dig med:
•Tidigare arbets-erfarenhet av inköp/materialanskaffning eller liknande arbete
•Utbildning inom inköp/logistik eller närliggande områden är meriterande
•Kunskap och erfarenhet i affärssystemet SAP
•Goda Kunskaper i Office-paketet (Outlook och Excel)

Vidare kommunicerar du obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Referens

57405

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till