Jobbet Office Manager / administratör till Recordati har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Office Manager / administratör till Recordati publicerad av Bravura

Full-Time
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Söker du ett arbete med start i januari 2021? Har du tidigare erfarenhet av en administrativ roll? Hos Recordati får du möjlighet att arbeta i ett internationellt företag inom läkemedelsbranschen.

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Recordati. Detta är ett föräldravikariat som sträcker sig från början av januari till och med november 2021.

Om företaget

Recordati är ett internationellt företag inom läkemedelsbranschen som producerar och distribuerar läkemedel för ovanliga sjukdomar, s.k. särläkemedel, samt sjukdomar inom psykiatri och hjärta/kärl. Totalt har bolaget 4 000 anställda i hela världen och på det nordiska kontoret i Kista finns det upp mot tio personer.

Arbetsuppgifter

Rollen som Office Manager hos Recordati är en bred roll där du stöttar diverse funktioner inom affärsområdet Rare Diseases. Du arbetar tillsammans med Supply Chain Manager med distribution och stöttar grossister i allt från allmän administration samt hantering av exempelvis felaktig eller skadade varor så som inkorrekt temperatur vid leverans. Utöver det genomför du regelbundna lageravstämningar. I rollen ingår även uppgifter relaterade till ekonomi så som att granska reseräkningar, lägga in betalningar av fakturor och lön samt följa upp kundreskontra och levreskontra. Därtill ansvarar du för fakturering där du skapar fakturor i SAP och skickar ut till kunderna samt stämmer av att all information är korrekt. I rollen samarbetar du även med företagets säljare och agerar säljstöd i form av administration och planering. Slutligen arbetar du nära General Manager och stöttar med administrativa aktiviteter i form av att ta till exempel fram säljsiffror och genomföra prisansökningar.

Formella krav

• Tidigare erfarenhet av en administrativ roll, har du erfarenhet av läkemedelsbranschen är det meriterande • Goda kunskaper i Excel • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • Tidigare erfarenhet av SAP är meriterande • Tidigare erfarenhet eller bakgrund inom ekonomi är meriterande För att trivas i rollen tror vi att du som söker uppskattar ordning och reda i ditt arbete och säkerställer att dina uppgifter blir korrekt utförda. I och med att du i denna roll verkar inom läkemedelsbranschen är det av stor vikt att allt blir genomfört noggrant och korrekt då det finns regler och riktlinjer att förhålla sig till. Du har lätt för att hantera och arbeta med siffror och administration samt trivs att arbeta självständigt. Du har förmåga att driva ditt eget arbete framåt och fatta egna beslut samt trivs i en roll där du får arbeta strukturerat. Då du har breda kontaktytor är du kommunikativ och trivs att samarbeta med andra människor.

Övrig information

Start: Januari 2021 Plats: Kista Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna [ Link removed ] Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: 1528111162772. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [ Link removed ] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Office Manager, administratör, ekonomi, assistent, heltid, Stockholm

Referens

2865301

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till