Jobbet Nordisk Payroll Specialist till globalt bolag har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Nordisk Payroll Specialist till globalt bolag publicerad av Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Sista ansökningsdag idag
Heltidsanställd
Solna

Arbetsbeskrivning

Som Nordisk Payroll Specialist är ditt ansvar att säkerställa bolagets löneleveranser och att service och kvalité med externa partners ligger i tråd med det avtal som finns, i de 4 nordiska länderna.

I denna roll kommer du vara en viktig länk mellan företaget och lönerelaterade partners. Stort fokus ligger på att utveckla samarbetet och bygga relationer med leverantörer inom lön, tidsredovisning, pension och förmåner. Och tillsammans med dem arbeta för att utveckla och förbättra processer.

Du fungerar även som intern kontaktperson i samband med löne - och skattefrågor tex från Finans, Global Mobility, revisonsbyrå mfl.

Du kommer att rapportera till Nordiska Head of People Experience & Operations och kommer ingå i det nordiska People Experience & Operation teamet, men du arbetar självständigt inom ditt arbetsområde.
I rollen som Nordisk Payroll Specialist har du mycket kontakt med olika stakeholders, både internt och externt, och arbetsuppgifterna är varierande.

Arbetsuppgifter:

• Löpande tillsammans med partners, hantera lön, pension och förmånsärenden
• Bygga relationer med bolagets leverantörer inom lön, pension och förmåner
• Tillsammans med leverantörer utveckla och förbättra processer
• Driva projekt inom nämnda områden
• Vara ansvarig för tidsredovisningssystem i Norden och samarbeta med lokala superusers
• Fakturahantering
• Pensionshantering
• Avstämning lön/förmåner/pension mot ekonomisystemet
• Samla - hantera och analysera förmånsdata

Vem är du?

Vi tror att du är en lönespecialist, med minst 5 års bakgrund inom lönehantering och hantering av outsourced lönehantering i Sverige, som nu är redo att ta nästa steg i din karriär med ett bredare ansvarsområde och nya utmaningar genom t ex att driva egna projekt i en global komplex miljö.

Det är viktigt att du är en social person som tycker om att samarbeta med olika aktörer, men att du samtidigt kan ställa motkrav på ett smidigt sätt vid behov.

För att lyckas i den här rollen är/har du:

• Minst 5 års erfarenhet av lönehantering, processer och skattefrågor (gärna nordisk, men inget krav)
• Erfarenhet från att ha hanterat en outsourcad lönehantering
• Erfarenhet från en internationell miljö och större matrisorganisationer är meriterande
• Flytande i svenska och engelska
• Du är van användare av Microsoft Office
• Du är proaktiv och är serviceinriktad
• Du är noggrann och strukturerad
• Du är självständig och van att driva egna projekt

Ansökan

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start helst under september. Uppdraget kommer att löpa på tillsvidare och kommer möjligen leda till anställning direkt hos vår kund på sikt. Har du frågor kring rollen kontakta my.andersson@jurek.se  P g a semestertider är du välkommen att kontakta mimma.liwgren.norling@jurek.se  under V 35. Låter detta som något för dig? Ansök då redan idag. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot din ansökan!


Referens

9001D98082E7412E82CDCEFFD555BA01

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till