Jobbet Nordic CFO har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat
Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Nordisk CFO-roll till internationellt bolag med höga ambitioner. Arbeta med väletablerade varumärken och spela en viktig roll i bolagets framtidsplaner.

Information om kunden

För COTY's räkning söker vi nu en Nordic CFO till ett internationellt bolag inom detaljhandeln/FMCG. Bolaget har en väletablerad och stor verksamhet inom B2B och har stora ambitioner att öka sin närvaro på nätet samt hos konsumenterna. I ett stort företag med högt tempo och "start up-känsla" finns goda möjligheter att arbeta internationellt och påverka bolagets framtida expansion tillsammans med starka varumärken.

Beskrivning

Rollen som Nordic CFO hos COTY innebär ett fullt finansiellt ansvar för Norden. Du kommer att ha ett personalansvar för cirka 15+ personer i ekonomiavdelningen. I teamet finns gruppchefer som ansvarar för varje grupp inom Redovisning och Controlling. Mycket stor del av rollen innebär att axla rollen som Business Partner och stötta General Manager i komersiella frågor om bolagets utveckling.

I rollen ingår bland annat uppgifter som:

  • Agera Business Partner till General Manager
  • Övergripande ansvar för ekonomiavdelningen
  • Personalansvar för 20 personer i ekonomiavdelningen
  • Rapportering sker till Europa-CFO
  • Säkerställning affärsområdets SOX compliance
  • Säkerställa att alla bolagets finansiella delar är korrekta
  • Jobba tätt med GM för att tillsammans styra bolaget enligt framtida planer

Sökandes profil

Vi ser gärna att rätt kandidat har några års erfarenhet från liknande roller. Tidigare personalansvar är ett krav då du kommer att ansvara för ett större team om 20 personer. Som person är du förändringsbenägen och är van med att lyfta idéer och argumentera för dem med starkt underlag. Du ser även till att olika projekt går igenom, utvärderar och följer upp dem.

För att passa i rollen söker jag dig som har:

  • M.Sc. eller motsvarande inom ekonomi/redovisning
  • Tidigare erfarenhet av personalansvar är ett krav
  • Stark ledarskapsförmåga
  • Erfarenhet från FMCG/detaljhandel ses som meriterande
  • Tidigare erfarenhet från e-handel är starkt meriterande
  • Redovisningsbakgrund (USGAAP)
  • Tidigare erfarenhet från att ha arbetat i SAP
  • Erfarenhet från internationella bolag är meriterande
  • Starkt affärssinne och en god förmåga att stötta GM i kommersiella frågor
  • Flytande engelska och svenska är ett krav

Jobberbjudande

Urval sker löpande i slutet av juli och intervjuer bokas in i början av augusti. Ser fram emot att se er ansökan. Ansvarig rekryterare är Italo Paras. Har du några frågor får du gärna höra av dig till 0733586561/

Referens

124106/001

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till