Jobbet Midsummer söker en Supply Chain Analyst! har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

Midsummer söker en Supply Chain Analyst! publicerad av Skill

Heltid
Järfälla
0,00kr/ år

Arbetsbeskrivning


Har du erfarenhet av processutveckling eller arbete som systemadministratör och vill arbeta i teknikens framkant i ett internationellt och expansivt företag? Då kan du vara personen vi letar efter! För Midsummers räkning söker vi nu en Supply Chain Analyst inom affärssystemet Monitor.

Om företaget
Midsummer är ett ungt, snabbt växande företag i den expansiva solcellsbranschen. De utmanar den konventionella industrin med nytänkande lösningar genom att bygga specialdesignade, kompakta maskiner för tillverkning av flexibla tunnfilmssolceller. Den unika processen som säljs tillsammans med maskinerna möjliggör småskalig tillverkning av lätta flexibla solceller, som kan användas på t ex membrantak och fordon där låg vikt och tålighet är nödvändiga egenskaper. Maskinerna är extremt väl lämpade för kontinuerlig processutveckling, vilket bidrar till snabb utveckling och ständigt ökande verkningsgrad på solcellerna. Midsummer ser till att ligga i teknikens framkant genom att kontinuerligt driva forsknings- och utvecklingsprojekt, både tillsammans med andra aktörer och internt. Det kan handla om att t ex förbättra materialkvalitet och cellstruktur i den befintliga processen, ta fram nya alternativa material eller metoder, utveckla innovativa mekaniska lösningar, eller att sätta upp referensanläggningar för utvärdering av företagets produkter. De är idag ca 70 anställda och säljer allt på export.

Dina arbetsuppgifter
Ditt uppdrag som supply chain analyst är att bidra till att Midsummer arbetar optimalt och får mesta möjliga nytta av affärssystemet Monitor. Du kommer att få chans att utvecklas till Midsummers expert på affärssystemet, vilket används som systemstöd för inköp, produktion och lagerhantering. För att kunna göra detta kommer du att utföra förbättrande och underhållsrelaterade uppgifter i systemet. När du är insatt i systemet samt deras arbetsprocesser så kommer du att kunna utbilda Midsummers användare och driva större och mindre förbättringar i systemet och processer för att effektivisera och möjliggöra digitaliseringsmöjligheter. Du kommer att agera som processägare samt vara första supportkontakt för användarna när de behöver hjälp och stöd i systemet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta; • Dokumentering och optimering av processer • Systemförbättringar • Internutbildning • First line-support

Din profil
Vi söker dig med relevant utbildning eller erfarenhet från en liknande roll. Rollen kommer innebära stor frihet att forma din vardag vilket ställer höga krav på initiativtagningsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Som person ska du vara flexibel och kunna samarbeta och koordinera gentemot alla olika användare och deras önskemål. Vi ser att du har erfarenhet av affärssystem samt erfarenhet av inköp/tillverkning/lager eller logistik. Erfarenhet av arbete i Monitor är meriterande. Vidare är du en person som kan dokumentera processer och driva förändringar. Du är driven, nyfiken, engagerad och motiverad att lära samt kommunicerar i både det svenska och engelska språket obehindrat. Du är analytisk och inte rädd för att komma med nya idéer och förbättringsförslag. Midsummer är ett företag med anställda från många olika kulturer och hörn av världen, vi förutsätter att du ser detta som berikande och trivs med att arbeta i ett internationellt team.

Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Ring, rebecca.ring@skill.se. Väl mött med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Referens

3293

Liknande jobb

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till