Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Marketing Automation Specialist jobb i Stockholm på Stockholmsmässan AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Marketing Automation Specialist på Stockholmsmässan AB

Marketing Automation Specialist

Stockholmsmässan AB Stockholm, Stockholms län Heltid
Vill du vara med och utveckla Stockholmsmässans online marknadsföring genom att planera, genomföra, analysera och utvärdera kampanjeffekter för Stockholmsmässans kampanjer för de olika eventen? Är du dessutom proaktiv och starkt drivande i ditt arbete. Då är det dig vi söker.

I rollen som Marketing Automation Specialist kommer du att utveckla, genomföra och analysera kampanjeffekter av vår online marknadsföring samt att distribuera kampanjresultat i första hand till marknadsansvariga och eventteamen på Stockholmsmässan. Genom skapandet av automatiserade kundflöden säkerställa att rätt budskap når rätt målgrupp vid rätt tidpunkt. Vidare sätta upp effektiva datadrivna kundresor och automatiserade flöden i alla våra digitala kanaler samt ta fram och definiera lämpliga KPIer och rapportering av dessa.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av;
 
  • Sätta upp effektiva datadrivna kundresor samt föreslå och implementera automatiseringar
  • Utveckla strategier och planer för hur vi skickar ut rätt budskap till rätt målgrupp vid rätt tidpunkt
  • På övergripande nivå följa upp och analysera kampanjeffekter av vår email-marknadsföring för att identifiera områden för utveckling
  • Genomföra och utvärdera automatiserade kampanjer baserade på kunddata
  • Analysera och dra slutsatser kring kundresor och presentera det för marknads- och projektansvariga
  • Distribuera kampanjresultat av automatiserade kundresor till berörda eventteam på Stockholmsmässan
  • På övergripande nivå i samråd med marknadsteamen utveckla, genomföra och analysera konverteringsanalyser, A/B tester etc.
  • Utvärdera webbaserade program som automatiserar vår datahantering kopplat till marknadsföringseffekter (tex system för landningssidor)
  • Skapa automatiserad e-postmarknadsföring och/eller SMS-marknadsföring till specifika målgrupper
  • Upphandla och kravställa tekniska system inom Marketing automation.
  • Omvärldsbevaka och säkra att vi har möjlighet att genomföra förbättringar i våra kommunikationsstrategier
  • Ansvara för support och underhåll i Salesforce Marketing Cloud och Marketing Automation verktyg

Kvalifikationer
  • Arbetslivserfarenhet från Marketing Automation och automatiserade kampanjer från flertal anställningar inom kommersiella företag
  • Kunna påvisa tidigare affärsresultat via insatser inom Marketing Automation området
  • Förstå marknadsföringsautomationens inverkan på organisationen
  • Erfarenhet av att arbeta med leadsgenerering genom marknadsföringsaktiviteter
  • Skapa/ändra målsättningar för kampanjer
  • Kartlägga planer med hjälp av flödesscheman
  • Erfarenhet från Salesforce Marketing Cloud, gärna certifierad
  • Erfarenhet av upphandling, implementering av Marketing Automation verktyg

Din profil
Du beskriver dig själv som en proaktiv, drivande, mål-och resultatorienterad person som tar stort ansvar, har en analytisk förmåga samtidigt som du är kreativ. Du är en naturlig inspiratör som motiverar och delar med dig med av dina kunskaper och erfarenheter. Du trivs bäst att arbeta i projektform samtidigt som du är van att arbeta självständigt och är en god lagspelare. Att du har en god pedagogisk förmåga ser vi som ett plus då denna roll kommer innebära att öka förståelsen av digital marknadsföring med fokus på kundlojalitet, optimering och konvertering.

Övrigt – vad händer nu?
Tjänsten är på heltid och placerad på Stockholmsmässans kontor i Älvsjö. Du ansöker genom att bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Om du går vidare i processen kommer du att inför första intervju att få genomföra arbetspsykologiska tester. Sista ansökningsdag är den 10 augusti. Intervjuer kommer att ske efter sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan.

 

Rekommenderade jobb

Marketing Automation Specialist
Stockholmsmässan AB Stockholm Heltid
CRM Specialist
Stockholmsmässan AB Stockholm Heltidsanställd
Research and Insight Manager
Stockholmsmässan AB Stockholm Heltidsanställd
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 221480