Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Löneadministratör inom utläggsredovisning till NCC jobb i Solna på Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Löneadministratör inom utläggsredovisning till NCC på Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Löneadministratör inom utläggsredovisning till NCC

Jurek Rekrytering & Bemanning AB Solna, Stockholms län Heltid

Arbetsbeskrivning

I den varierande och roliga rollen som löneadministratör hos NCC kommer du hantera registrering och redovisning av utlägg. Du kommer även hantera frågor gällande förmåner och hur dessa ska beskattas. Tillsammans med dina kollegor kommer du löpande granska inskickade utlägg samt återkoppla till organisationen vid eventuella fel . Teamet hanterar utlägg för koncernens svenska tjänstemän och granskar i dagsläget cirka 500–600 utlägg i månaden. Under 2021 har NCC tagit fram nya regelverk kopplat till gåvor och representation, och du kommer tillsammans med övriga kollegor vara en del av dem som utbildar och informerar organisationen. Du kommer även vara delaktig i att utbilda NCCs first line support i hur dem ska besvara frågor kopplat till utläggshantering och förmåner. I rollen som löneadministratör kommer du ingå i ett team på 5-7 personer och rapportera till löneredovisningschefen och stämma av löpande leverans med ansvarig samordnare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Utläggsredovisning
  • Frågor gällande förmåner och förmånsbeskattning
  • Granska utlägg och återkoppla eventuella fel
  • Utbilda och utveckla organisationen i frågor rörande utläggshantering
  • Stötta övriga teamet i det dagliga arbetet

I rollen ingår att ha ett brett samarbete internt med HRS, HR och till viss del även NCCs ekonomiavdelning. Systemet du kommer att arbeta i är främst utläggssystemet TEM, lönesystemet HRM Softwares, och ärendehanteringssystemet, Service Now, som används för att kommunicera med verksamheten. Du kan också komma att arbeta i ekonomisystemet Lawson.

Vem är du?

För att lyckas i rollen som löneadministratör på NCC har du tidigare erfarenhet på minst 3 år från rollen som ekonomiassistent alternativt löneadministratör. I din roll kommer du ha löpande dialog med verksamheten rörande utlägg i samband med resor och representation samt förmåner, och det är av största vikt att du är lyhörd och har stort tålamod för att leverera exemplarisk service. Förutom att vara insatt i det regelverk som påverkar avdragsrätt är du även insatt i hantering och beskattning av förmåner kopplade till kostnader i samband med resor . Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och du är även van vid att ha flertalet kontaktytor inom organisationen och supporta dessa. Du uppskattar att arbeta i team och att tillsammans hitta lösningar. Vidare har du en god systemvana och du kommer med idéer som bidrar till att förenkla och förbättra processer. Vi kommer se det som meritande om du tidigare har erfarenhet av HRM, TEM samt Officepaketet.

En roll som löneadministratör till NCC där du kommer vara en del av en grupp med mycket energi och glädje där ni jobbar mot att kvalitetssäkra NCC löneredovisning. Rollen är en direktrekrytering till NCC och du kommer sitta på deras nya och trevliga kontor ute vid Järvakrog. På NCC har vi en starklagkänsla där vi hjälps åt för att säkerställa att vi når våra mål tillsammans. I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering och Bemanning och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gabriel Spennare via mail: [ Email address blocked ]

OM NCC

HR:s övergripande uppdrag är att stödja och utveckla affärsverksamheten i HR-frågor och att driva NCC:s personalstrategi som en viktig del i vår företagsstrategi. HRS är NCCs shared service som levererar tjänster inom HR och lön för samtliga bolag. Vi ska vara en partner för både chefer och medarbetare med värdeskapande och effektiva tjänster och högt förtroende.
Vi arbetar i en nordisk organisation med ett 80-tal medarbetare inom flera supportfunktioner. Vår HRS-strategi har tre byggstenar – att fokusera på våra användares behov, att ständigt förbättra våra tjänster, och att stötta våra medarbetare i att utvecklas hos oss och i NCC.


 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 3224D2761B574F13946B572EDBC27AAB