Jobbet KYC administratörer till Swedbank i Göteborg har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

KYC administratörer till Swedbank i Göteborg publicerad av Swedbank AB

Deltidsanställd
Göteborg

Arbetsbeskrivning



arbetsbeskrivning.

Swedbank expanderar avdelningen Middle Office inom Svensk Bankverksamhet för att stärka arbetet med att motverka penningtvätt och bedrägerier. Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet inom AML/KYC alternativt relevant erfarenhet av analysarbete.

Swedbank söker flertalet KYC Administratörer till en helt ny arbetsgrupp på avdelningen Middle Office. Övergripande fokus för avdelningen Middle Office är att säkerställa kundkännedom av hög kvalitet gällande de kunder som baserat på olika parametrar klassificeras som högriskkunder, oavsett i vilket steg i kundlivscykeln de befinner sig.

I rollen som KYC Administratör kommer du bli en viktig del i bankens fortsatta arbete med att garantera att banken inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet.

Tjänsten kommer att inledas med en period för introduktion. Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 6 månader där du är anställd av Randstad. Det finns chans till förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.


ansvarsområde.

I rollen som KYC-administratör kommer du att sammanställa och granska kunddata och arbeta med både privat- och företagskunder.
Du kommer tillexempel:

  • Kontakta kunder och begära in information
  •  Paketera och sammanställa informationen för att presentera den för avdelningens AML-analytiker
  • Föra dialog med kollegor och kunder för att säkerställa att all information som krävs för djupgående analys av kunder finns tillgänglig
  • Göra uppföljningar av kunder enligt de uppföljningskrav som finns för att kunna identifiera eller utesluta medverkan i penningtvätt eller annan finansiell kriminalitet


arbetstider.

Start: 2 november eller 1 december
Omfattning: Heltid i 6 månader med chans till förlängning. Kontorstider.
Placering: Swedbanks kontor på Lindholmen i Göteborg


kvalifikationer.

För att vara aktuell för jobbet behöver du:
  • Minst 1 års erfarenhet av AML/KYC
  • Akademisk examen inom förslagsvis ekonomi, juridik eller annan passande utbildning för rollen
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift, då kontakten sker på dessa språk mot kunderna
För att både lyckas och trivas i rollen tror vi att du som person är noggrann och strukturerad i ditt arbete och du gillar att arbeta metodiskt. Du kan arbeta självständigt, men är samtidigt en social lagspelare som vill ta ett aktivt ansvar för att vara med och utveckla KYC-arbetet inom Swedbank. Vi tror också att du som söker är öppensinnad och orädd vilket innebär att du med entusiasm tar dig an nya arbetsuppgifter, såväl högt som lågt. Du drivs av att lära dig nya saker och att utvecklas både personligt och professionellt.



ansökan.

Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan därför  tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Vi kan enbart hantera ansökningar som kommer in via annonsen. För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig konsultchef Johanna Nygren på johanna.nygren@randstad.se

Referens

201304784

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till