Jobbet Kundtjänstmedarbetare till Electrolux! har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Kundtjänstmedarbetare till Electrolux! publicerad av Academic Work

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du kundtjänst erfarenhet, och är du ute efter en ny utmaning på ett stort internationellt bolag som Electrolux? Då kan det här vara tjänsten för dig! Vi söker dig som arbetar med att lyssna, förstå och erbjuda lösningar till företagets kunder samt dig som har erfarenhet av merförsäljning. Om detta låter som en roll för dig så är du välkommen in med din ansökan direkt då vi jobbar med löpande urval!


Om tjänsten
I rollen som kundservicemedarbetare har du en nära dialog med kollegor och din chef för att säkerställa att du håller en hög kvalité i all kontakt med kunden. Du är en del av Electrolux eftermarknadsteam som säkerställer att deras befintliga kunder får stöd när de behöver nya tillbehör eller reservdelar till sina produkter. Så som i många branscher är eftermarknaden en viktig kanal för att bygga lojalitet och en viktig del i ditt uppdrag är att förvalta varje kontakt på ett sätt som både gör kunden nöjd och inspirerad.

Du erbjuds

Möjligheten att arbeta på ett internationellt marknadsledande bolag

En dedikerad konsultchef

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter
Du ansvarar för att hantera ärenden inom flera områden som t.ex. produkt-, leverans-, prisfrågor, orderläggning, e-handelssupport och givetvis rådgivning kring reservdelar

Din huvudsakliga källa till ärenden är telefon & ärendehanteringssystem, uppgifter kan också komma från andra källor

Du kommunicerar ofta med kunder som behöver stöd i att hitta rätt reservdel och du har tillgång till stödsystem med detaljerad produktinformation

Du ansvarar för att skapa nya affärer genom aktiv försäljning till de kunder du har kontakt med

Du, precis som dina kollegor, ansvarar för att alltid arbeta med förbättringar av processer och förväntas agera för att korrigera en process som skapar onödigt arbete

Kandidatprofil

Vi söker dig som
Har 2-5 års erfarenhet av att arbeta i en kundtjänst samt med merförsäljning

Har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift, då det används i det dagliga arbetet

Är duktig kommunikativ och kan göra behovsanalyser och lägga fram lösningsförslag till kunderna

Älskar att engagera dina kollegor, och är förmodligen den som drar ihop teamet till en teamaktivitet

Det är meriterande om du är tekniskt kunnande och/eller har ett intresse för vitvaror

Som person:

Är du serviceinriktad

Är du problemlösande

Har du en god samarbetsförmåga

Övrig information

• Start: början på oktober
• Omfattning: 6 månader med chans till förlängning
• Placering: Stadshagen
• Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Electrolux önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget
Electrolux är en av världens ledande tillverkare av hushållsmaskiner samt motsvarande utrustning för professionell användning, så som tvättmaskiner, diskmaskiner, kylskåp, spisar och dammsugare. Konsumenter köper mer än 50 miljoner Electroluxprodukter i 150 länder varje år. Electrolux fokuserar på innovativa lösningar och en design som ska leva upp till konsumenternas förväntningar. De lägger stor vikt vid att utveckla sina anställda och ständigt utmana dem till att sikta högt och uppnå resultat.

Referens

15044305-SE

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till