Jobbet Kundserviceansvarig till GG Handel i Skara AB har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

Kundserviceansvarig till GG Handel i Skara AB publicerad av Lernia

Heltid
Skara
7 ansökningar

Arbetsbeskrivning



Om företaget

GG Handel i Skara AB (GGH) – en del av Wernsing Food Group, importerar och distribuerar livsmedel från utvalda leverantörer i Europa och övriga världen. Bolagets kunder är svenska restaurang- och storköksgrossister och finns över hela landet. Huvudkontoret ligger i Skara. Vi har 13 medarbetare och omsätter ca 170 MSEK. Från egna lager med kolonial-, kyl- och frysvaror kan bolaget erbjuda sina kunder omgående leveranser. Sedan verksamheten startade 1985 har GGH byggt upp trygga och långsiktiga kundrelationer baserade på ett stort utbud av kvalitetsvaror, attraktiva priser och hög leveranssäkerhet. Slutkunderna är restauranger och storkök/storhushåll, fastfood såsom pizzerior, gatukök och hamburger-restauranger.

GGHs ambition är att fortsätta utveckla verksamheten i rollen som en betydande importör och distributör till den svenska livsmedelsmarknaden.

Sedan den 1 december 2014 ingår GG Handel i Skara AB i Wernsing Food Group vilket är ett tyskt familjeägt företag i andra generationen. Wernsing Food Group ingår i Wernsing-koncernen som har verksamhet i 8 europeiska länder med ca 3 850 anställda och en omsättning på drygt 1 miljard EUR.



Arbetsuppgifter

Vi söker nu efter en efterträdare till rollen som kundtjänstansvarig. Du kommer börja med att arbeta parallellt med nuvarande kundserviceansvarig för att steg för steg lära in ansvarsområden och arbetsuppgifter. Vi har ett teamorienterat synsätt och jobbar effektivt i såväl grupp som individuellt. Vi arbetar primärt med den svenska livsmedelsmarknaden, men har även vissa internationella kunder. Arbetet är utvecklande och intressant med varierande arbetsuppgifter. Nedan följer ansvars- och arbetsområden som ingår i tjänsten och för kundservicefunktionen.

  • Kundorderhantering
  • Fakturering, kreditprövning och kundreskontra.
  • Kundsupport, reklamationer och kundserviceärenden.
  • Utfrakter, bl.a. samarbeten med åkerier, bokningar samt hantering av fraktfakturor.
  • Lagerinventering
  • Statistik
  • Innesälj/merförsäljning
  • Övrigt administrativt arbete
  • Olika projekt inom företaget



Formell kompetens

Gymnasieutbildning krävs för tjänsten.

Annan utbildning, Universitets, högskoleexamen eller kortare program och kurser är meriterande.

Goda kunskaper i engelska både i tal och skrift.

Kunskaper i tyska ses som meriterande.



Din bakgrund

Du har jobbat på kontor och helst med kundtjänstarbete eller motsvarande administrativa tjänster under några år.

God kommunikativ förmåga med omgivningen.

Vi ser gärna att du har en röd tråd inom service i dina tidigare erfarenheter.

Serviceandan med kunden i fokus är primär.

Ett säljorienterat tänk och agerande är också viktigt att ha med sig.

Det är positivt om du har arbetat med uppföljning och kontroll av likväl ditt som andras arbete.



Personliga egenskaper

Vi ser gärna att du som person är utåtriktad och trivs i sociala miljöer. Att vara serviceorienterad samt kommunikativ gentemot både kunder som kollegor är mycket viktigt. Gillar du att vara ”spindeln i nätet” samt ha många bollar i luften där du koordinerar det operativa arbetet på egen hand, med andra på företaget eller med externa leverantörer och samarbetspartners, då kommer detta arbete passa dig. God samarbetsförmåga är något som krävs för att trivas i rollen. Du har en systematisk förmåga och ett analytiskt tänkande. Som person föredrar du ordning och reda. Du har förmågan att arbeta självständigt och våga ta egna initiativ och för att kunna göra det så bör du även vara nyfiken, intresserad och engagerad i ditt arbete samt av andra människor.



Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidare/Heltid/Skara



Tillträdesdag

Omgående



Information

I denna rekrytering samarbetar GG Handel med Lernia. Frågor och ansökningar hanteras av Lernia.
Då vi är i semestertider kommer du tidigast kunna få svar på din ansökan eller andra frågor efter vecka 33. 

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! 
Läs mer på lernia.se.

Referens

40357

Liknande jobb

Heltidsjobb som vikarie i Lerum i höst Alingsås StudentConsulting
Vikarie i Lerums förskola och grundskola Alingsås StudentConsulting
Medarbetare till Hagab säljsupport! Jönköping Framtiden
Produktionstekniker Trollhättan Skill
Framtiden söker HR-chef Jönköping Framtiden
Junior utvecklare inom 5G Trollhättan Framtiden
PPE-Support till Skydda Ulricehamn Effektiv
IT-projektledare Jönköping Sogeti
Drivna webbutvecklare sökes Jönköping Sogeti
Senior UX-designer Jönköping Sogeti
IT-arkitekt Jönköping Sogeti
Cloud Solution Architect Jönköping Sogeti

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till