Jobbet Kundrådgivare med engagemang för miljön till VA SYD har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Kundrådgivare med engagemang för miljön till VA SYD publicerad av VA SYD

Heltidsanställd
Malmö

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen

VA SYD bidrar till ett hållbart samhälle genom att leverera friskt dricksvatten, hantera dagvatten, rena avloppsvatten och ta hand om hushållsavfall på ett ansvarsfullt sätt. Vi är 400 medarbetare som arbetar med stort engagemang för en hållbar utveckling. Vår verksamhet omsätter en miljard kronor per år.

På VA SYD arbetar vi aktivt för att vara en öppen och inkluderande organisation där medarbetare trivs, mår bra och bidrar till helheten. 2018 blev vi ett certifierat Great Place to Work® vilket innebär att VA SYD uppfattas som en bra arbetsplats av våra anställda. För att klara vårt uppdrag även i framtiden vill vi knyta till oss medarbetare som speglar den omvärld vi verkar i. Vi söker dig som vill växa tillsammans med oss och bidra till att utveckla vår verksamhet.



Arbetsuppgifter

Som kundrådgivare på VA SYD kommer du att ha en viktig roll då du tillsammans med dina kollegor har direkt kontakt med våra kunder via telefon, mejl, besök och sociala medier.

En viktig del i arbetet är att hantera inkommande felanmälningar. Det gäller framför allt driftstörningar angående vatten och avlopp. Några exempel är akuta läckor, avloppsstopp, planerade ledningsarbeten, bokningar av vattenavstängning, ärenden gällande källaröversvämningar. Vi informerar berörda via sms och webb. Arbetsuppgiften innebär många kontakter internt och externt.

Som en del i teamet hanterar du även frågor om fakturor, ändringar i abonnemang, anmälningar vid flytt, ger råd om sortering och tar emot reklamationer från våra kunder samt har extern kontakt med våra samarbetspartners. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du också för att driva vår reception där du tar emot besökare, ger support vid olika möten och konferenser samt tillhandahåller service till medarbetare från andra verksamhetsområden.

Kundservice består idag av 13 kollegor. Tempot hos oss är stundtals högt och problemlösning är en del av vår vardag. Vårt mål är att lösa frågor vid första kontakten vilket bygger på en bred kunskap om VA SYDs olika verksamhetsområden. Ambitionen är också att på sikt underlätta alltmer för verksamhetsområdena. Kundserviceteamet jobbar idag väldigt nära varandra. För att trivas måste du prioritera samarbete och främja kontinuerlig utvecklig och förändring. Uppdraget kräver stor flexibilitet och kapacitet i utförandet av arbetsuppgifterna. Du måste ha förmågan att skapa förtroende för att få nöjda kunder. Därför söker vi dig som är självgående, samarbetsvillig och flexibel samt brinner för god service, kundfokus och ett gott bemötande.

Vi är målinriktade och måna om att ha roligt tillsammans! Du kommer till en arbetsplats som har en bra och vänlig stämning. Vi samlas bland annat för gemensam fika varje morgon. På grund av vår funktion har vi schemalagda arbetstider mellan 08.00 och 16.30 men flextid tillämpas när det finns möjlighet. När du jobbar med arbetsuppgiften felanmälan är tiden 07.00 till 16.00.



Kvalifikationer

VA SYD söker dig som har;

• Minst gymnasiekompetens (högskoleexamen inom kommunikation, kvalitet, systemförvaltning eller motsvarande är meriterande)
• Arbetserfarenhet inom kundservice/reception i en IT-baserad miljö
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Står bakom våra kärnvärden miljö, kvalitet, engagemang och lyhördhet

Utöver detta så är du representativ och utåtriktad. Eftersom tjänsten innebär mycket kundkontakt förutsätter vi att du är tydlig i din kommunikation, har god social förmåga och känner dig säker i kontakten med kunder. Att ha hög social kompetens och stark kundfokus är därför ett måste. Vi ser också att du visar ett tydligt engagemang, är lyhörd och positiv. Du bör också vara strukturerad och noggrann samtidigt som du trivs med att prioritera bland arbetsuppgifter i en arbetsmiljö där tempot är högt.



Anställningens omfattning

Tillträde:   2019-08-18

Tillsvidare.



Ansökan

Referensnummer:   VASYD - 629

Gör ansökan



Övrigt

VA SYD befinner sig i en expansiv fas, eftersom befolkningen i sydvästra Skåne växer och våra samhällen förtätas och byggs ut. Viktiga samhällsfunktioner som vattenförsörjning, avloppshantering och avfallsinsamling är självklara förutsättningar för ett hållbart samhälle. Förutom befolkningstillväxten bidrar bland annat även klimatförändringar och nya lagkrav till att dessa samhällsfunktioner står inför stora utmaningar. Därför har VA SYD nya ambitiösa mål från 2019:

• Vara klimatneutralt och energipositivt år 2030
• Produktifiera och ha nyttiggjort restprodukter år 2025
• Vara en av Europas mest effektiva VA- och avfallsorganisationer år 2025
• Leda utvecklingen för hög vattenkvalitet till rekreation och dricksvatten år 2025
• Uppnå nollvision för oplanerade driftstörningar för kund år 2030
• Inspirera och ha aktiverat alla kunder för en bättre miljö år 2025

På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv.
Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår kundservice på 040-635 10 00.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller pappersformat.

http://www.vasyd.se

Vill du veta var vi finns?
Se arbetsplatsen på karta här.

Referens

B160CF8656834A20858B80B9739F60F1

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till