Jobbet Kundansvarig till miljötänkande företag inom byggbranschen! har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Kundansvarig till miljötänkande företag inom byggbranschen! publicerad av Framtiden AB

Jobbet utgår om 6 dagar
Full-Time
Göteborg

Arbetsbeskrivning


Är du en social person som älskar att knyta kontakter? Har du två års erfarenhet som kundansvarig i ryggsäcken? Vill du pröva dina vingar på ett av Skandinaviens största bygg-, anläggnings-, och bostadsutvecklingsföretag? Sök tjänsten!

Dina arbetsuppgifter
Som kundansvarig hos vår kund är du ansvarig för alla deras kontakter med kunder, från det att de är intressenter tills dess att det är dags att flytta in i den nya bostaden. Du kommer att vara vår kunds ansikte utåt och ansvarar för dialogen med kunder både inåtgående och utåtgående. Kontaktvägarna är främst digitalt och på telefon men du som kundansvarig deltar vid och arrangerar även kundevent på uppdrag av filialchefen. Du som kundansvarig ska arbeta proaktivt för att säkerställa att kunderna har rätt information i rätt tid. Din närmaste chef är Marknads- och Försäljningschefen.

Som kundansvarig ingår du i regional sälj- och marknadsgruppen för att löpande medverka och bidra till utveckling, utbyte av kund-/marknadsinformation och övrigt kunskapsutbyte. KA har som viktig uppgift att kanalisera de marknadssignaler som inkommer via kundcentertelefon/mail till säljgruppen i första hand och vid behov till aktuell projektgrupp.

KA ansvarar för:
- Huvudansvarig för kundrelationer (inom säljprocessen) och utgör vår kunds ansikte.
- I samråd med FC och övriga regioners KA vidareutveckla och förfina företagets kundkommunikation inom säljprocessen.
- Ansvarar för kunduppgifter och logga kundärenden i CRM.
- Ansvar för analys och rapportering av kundkommunikationen samt kundfrågor.
- Utföra, analysera och återföra kunskaper från kundenkäter.
- Att för målgruppen relevant information delges på rätt kanal vid rätt tidpunkt.

Huvuduppgifter i säljprocess:

Affärsutveckling
- Ansvarig för målgruppsanpassad kundkommunikation i tidiga skeden i samtliga projekt som angivits av FC.
- Kundkommunikation vid transaktion.

Projektutveckling
- Medverka på startmöte för att skapa förståelse för projekt och plan.
- Bidra med kundinsikt till projektutveckling och NKI analys
- Utförare kittlingsprocess inför säljstart i samråd med MK och SA.

Försäljning
- Medverka vid VIP säljstart och andra kundevent för att bygga kundrelation.
- Formulera och skicka information (ex visningar, spadtag, kundevent) efter samråd med SA, MK, IA.
- Avhoppshantering.

Köparinformation innan och efter byggstart
- Formulera och skicka information via nyhetsbrev (el andra kanaler) till köpare enligt kommunikationsmallar i samråd med SA.
- Delta på spadtag.

Eftermarknad
- Medverka vid överlämning av projekt
- Medverka vid kunskapsåterföring inom sälj/marknad efter avslutat projekt.

Om företaget
Vår kund har funnits i Sverige sedan år 2000 och byggt mer än 6 000 bostäder i Mälardalen, Västra Sverige och Skåne. Enkelt uttryckt förvärvar de mark eller bebyggda fastigheter och skapar nya bostäder. De bygger inte bara nya bostäder, utan tar även en aktiv roll i utvecklandet av områdena runt omkring dem. På så sätt gör de deras bostäder ännu mer attraktiva för de som ska bo i dem och bidrar till samhällsutvecklingen och en hållbar miljö på samma gång. Vår kund ingår i en större koncerne som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsföretag. Företaget är noterat på Oslobörsen och har aldrig gått med förlust sedan företaget grundades 1936!

Din profil
För att passa in i rollen som kundansvarig hos vår kund bör du vara en person som älskar att bibehålla starka kundkontakter, kan behålla ett lugn i stressade situationer och har en positiv inställning till det mesta. Det krävs också att du ska kunna hantera eventuella konflikter som kan uppstå genom att ha lite extra skinn på näsan.

Skallkrav:
- 2 års erfarenhet eller mer av att ha jobbat med kunder
- Körkort och egen bil
- Svenska samt engelska i tal och skrift

Meriterande:
- Arbetslivserfarenhet inom byggbranschen

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: 3 månader med chans till förlängning
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: 08:00-17:00
Omfattning: Heltid, 100 %

Obs! Nu under semestertider kan det ta lite extra lång tid för oss att behandla din ansökan.

Referens

22015

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till